Genfi Autószalon
Az előző Golf műszaki alapjaira épített Scirocco jó minőségével, sportos vezethetőségével és remek dizájnjával már eddig is sikeres modellnek számított, a ráncfelvarrás után azonban még jobb autó vált belőle. Új lökhárítókat és lámpákat kapott elöl-hátul, átdolgozták a hűtőrácsot és a csomagtartó nyitó mechanizmusát (már a VW-embléma elforgatásával kell nyitni), és egy fekete diffúzort is faragtak a hátuljába.
Az alapváltozatok 17 colos kerekeken gördülnek, de felárért 18-as és 19-es kerekek közül is lehet választani, beleértve a Scirocco R-hez szériában adott Talladega kerekeit. Kiszélesítették a színválasztékot, megjelent egy új fehér, piros, szürke és metál lila és arany árnyalat a választékban.
Belül is csak enyhén változtattak a bevált modellen, a műszerek az új Golf GTI-ből származnak, lapított aljú lett az új kormánykerék, és megjelent egy kiegészítő műszeregység a középkonzolt tetején, amely turbónyomás-mérőt, olajhőmérséklet-mérőt és stopperórát tartalmaz.
Már minden motor teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási előírásokat, és mindegyik turbófeltöltésű. Takarékosabbá váltak az erőforrások a széria start-stop rendszernek és fékenergia visszatáplálásnak köszönhetően, az elődhöz képest akár 19 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beérik. Új az 1,4-es, 125 lóerős TSI turbómotor, amely a leggyengébb választható erőforrás. A kétliteres turbómotorból már 180 és 220 lóerőset is kínálnak, a csúcsot a Scirocco R szintén kétliteres, 280 lóerős erőforrása jelenti, amely már az új EA888-as motorcsaládba tartozik.
A kétliteres dízelek közül a gyengébb 150, az erősebb 184 lóerős. Minden motorhoz hatfokozatú kézi váltó jár alapáron, az alapmotor kivételével felárért mindegyikhez elérhető a hatfokozatú DSG automata is. Ahogy korábban, a Scirocco minden változata elsőkerék-meghajtású, ellentétben a Golffal, amelynek R változata kizárólag összkerékhajtással rendelhető.
A frissített Scirocco a Genfi Autószalonon mutatkozik be.