Beszállítók

Felavatták a Rehau lökhárító gyárát Győrben

2013.10.14.

Felavatták a németországi székhelyű Rehau-cégcsoport győri gyárát a város ipari parkjában hétfőn. A 60 millió euróból (18 milliárd forint) egy év alatt épült üzemben az Audi több modelljéhez gyártanak lökhárítókat.

Cséfalvay Zoltán gazdaságstratégiáért felelős államtitkár kijelentette: amikor a magyar kormány 2010 nyarán célul tűzte az ország újraiparosítását, Európa-szerte kétkedés fogadta ezt, mostanra viszont uniós célkitűzés lett az ügy; a 2014-2020-as tervezési ciklus végére a közösség 16-ról 20 százalékra kívánja emelni az ipar arányát GDP-ben, míg   Magyarországon ez az arány már most 24 százalék.
 

Évente 250.000 lökhárítót gyártanak Győrben. Fotó: rehau.com

Megjegyezte: az autóiparnak más ágazatoknál jóval nagyobb multiplikátor hatása van. Kitért arra is: míg Magyarország számára versenyelőny a térségbeli államokénál jobb infrastruktúrája vagy a munkaerőpiac elmúlt két évben megteremtett rugalmassága, a beszállítók terén rosszabbul áll az ország a másik három visegrádi államnál.

Alexander Ziehr, a Rehau győri üzemének vezetője (b) és Veit Wagner, a cégcsoport alelnöke a németországi székhelyű Rehau-cégcsoport győri gyárának avatóünnepségén 2013. október 14-én. A 60 millió euróból (18 milliárd forint) egy év alatt épült üzemben az Audi több modelljéhez gyártanak lökhárítókat. MTI Fotó: Krizsán Csaba

"Ez az a pont, ahol további erősítésre van szükség" - fogalmazott, hozzátéve, hogy a következő uniós tervezési ciklus különösen hangsúlyos témája lesz a magyar exporton belül a hazai beszállítói arány növelése.

 Veit Wagner, a cégcsoport alelnöke arról beszélt: az új győri telephely kiválasztása során kiemelt szempont volt az Audi közelsége, hiszen a társaság közvetlenül a járműgyár szerelőszalagjára szállítja termékeit. Mint mondta, világszerte mintegy 40 üzemben termel a Rehau, amelynek győri üzeme rekordgyorsasággal, egy év alatt épült fel. Utalt arra is: társaságuk több mint két évtizede dolgozik az Audival, amelynek 2005 óta szállítanak korábbi győri telephelyükről.

60 millió euróba került az új gyár Fotó: rehau.com

 Hozzátette: mostantól az Audi A3 Cabrio és Coupé, a jövő év közepétől pedig a TT és a Q7 első és hátsó lökhárítóit állítja elő a most felavatott gyárban a jelenleg 130 fős alkalmazotti csapat.

Cséfalvay Zoltán gazdaságstratégiáért felelős államtitkár a németországi székhelyű Rehau-cégcsoport győri gyárának avatóünnepségén. MTI Fotó: Krizsán Csaba

Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke beszédében azt emelte ki, hogy csak világszínvonalat nyújtó beszállítókkal tudnak világszínvonalú járműveket előállítani. Utalt arra,  a Rehau győri gyára a Volkswagen-csoport más márkáinak is beszállítója, többek között a cégnél készülnek a VW Touareg lökhárítói is.

A polimereket gyártó cégcsoport két évtizede van jelen Magyarországon. Eddig az építőipar és az ipar, jellemzően a bútorgyárak számára állított elő terméket, most azonban harmadik ágazatként az autóipart is kiszolgálja.

A gyáravatón Győrnek többszörösen is kijutott a dicséretből. Előbb Cséfalvay Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára mondta azt, hogy a jövő valóban Győrben épül, itt mindig történik valami, többnyire gyáravató, munkahelyteremtés, mint most is. Majd Thomas Faustmann, a győri Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke beszélt arról, hogy 2010 óta, amikor már javában tartott a válság, húsz járműipari beszállító telepedett le Győrben.

- Itt valami működik Győrben, a városban feltörekvő hangulat van – jelentette ki a gyáravatón a győri Audi első embere.

A várost dr. Somogyi Tivadar és Fekete Dávid alpolgármesterek képviselték az ünnepélyes gyáravatón. Utóbbi ünnepi beszédében azt érzékeltette, a város sokat tesz azért, hogy Győr megőrizhesse a járműiparban betöltött kivételes szerepét. A hiányszakmák támogatására bevezetett ösztöndíjrendszer, a szakképzés átalakítása azt szolgálták, hogy a városban letelepedett cégek szakképzett munkaerőhöz jussanak, s a kiszámítható perspektívát élvezhesse munkaadó és munkavállaló egyaránt.

- Örülünk, hogy Győr járműipari életpályamodelljéhez a Rehau is csatlakozott – zárta ünnepi beszédét Fekete Dávid alpolgármester.

 

 

MTI-autoszektor.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
Előző héten 14 olyan sofőrt szűrtek ki a rendőrök, akik ittasan ültek volán mögé, egyikük egy....
2025.01.28
Utasforgalmi próbaüzemre indult az Alstom Astride-villanymozdony a Mecsek IC-k élén - közölte a MÁV....
2025.01.28
A BMW Steyr-i gyára teljes egészében távfűtésre áll át: a rendszeres működéséhez szükséges energiát....
2025.01.28
Ha tetszik a VW T3 stílusa, de inkább járnál egy modern, erős és megbízható furgonnal, költözz....
2025.01.28
Minden eddiginél nagyobb, 9 milliárd font (4370 milliárd forint) értékű megrendelést kapott a Rolls....
2025.01.28
Balesetet szenvedett két kisteherautó az M3-as autópálya 160-as kilométerénél, a Budapest felé....
2025.01.28
A Tokiói Autószalonról és a Dakar Rallyról szólt a január autós szempontból, így kevésbé meglepő,....
2025.01.28
Komoly bírságra számíthat, aki elfeledkezik arról, hogy nagyon fontos határidő jár le autósoknak....
2025.01.27
Két újabb könyv jelent meg Horváth Edéről, a Rába Vagon és Gépgyár (MVG) hajdanvolt vezetőjéről,....
2025.01.27
A Toyota úttörő modellje, az 1997 óta világszerte 5 modellgeneráción át több mint 5,3 millió....