Audi

Felavatták Európa legkorszerűbb járműgyárát Győrben, megkezdődik az Audi A3-as limuzin sorozatgyártása

2013.06.12.

Kilencszáz millió eurós befektetéssel az Audi Győrben építette fel Európa legkorszerűbb járműgyárát. A szerdai avatóünnepségen Rupert Stadler Audi-főnök nem kisebb bókkal szolgált a városnak, mint hogy az Audi Győrben második hazára talált. Borkai Zsolt győri polgármester örömmel nyugtázta a megnyitón, hogy az Audi a várost második hazájának tekinti.

Az elmúlt húsz év alatt bebizonyosodott, Győr és az Audi elválaszthatatlanok egymástól. A frigy huszadik évfordulóján Ingolstadt nem akármilyen ajándékkal pecsételte meg a kapcsolatot. Két év alatt felhúzott egy vadonatúj járműgyárat, amely Európában is egyedülálló modernségével. Az avató ünnep méltó volt az óriásberuházáshoz, a VW és a magyar kormány is csúcsszinten képviseltette magát. Borkai Zsolt, Győr polgármestere az Audiban üdvözölhette Ferdinand Piëchet, a Volkswagen felügyelőbizottságának elnökét, prof. dr. Martin Winterkornt, az igazgatótanács elnökét és Rupert Stadlert, az Audi AG igazgatóságának elnökét. A magyar kormányt Orbán Viktor miniszterelnök, Németh Lászlóné fejlesztési miniszter, Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter képviselte, s itt volt Győrben Rogán Antal, a Fidesz-MPP parlamenti frakciójának vezetője is.

Thomas Faustmann, a győri Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke köszöntőjében nagy napról beszélt, új fejezetről, s úgy vélekedett, sok év kemény munkája kellett ahhoz, hogy Győrben valósulhasson meg ez a hatalmas beruházás, amelynek eredményeként teljes értékű járműgyár született Győrben. – Tisztelet, bátorság, csapatjáték, szenvedély – sorolta a siker összetevőit Faustmann, aki szerint 9200 munkatársa büszke lehet az elmúlt húsz évre.

Gerd Walker, a győri Audi járműgyártásért felelős ügyvezető igazgatója az avatón felidézte, két évvel ezelőtt a mostani járműgyár helyén a föld parlagon hevert, s ennyi idő kellett, hogy a zöld mezőn új gyár, új csapat és új autó szülessen. Walker kiemelte, az építkezés kivitelezési munkálatainak 75 százalékát magyar cégekre bízták, s elégedettek a beruházással.

- A világ legnagyobb motorgyára mellé most megépítettük a világ egyik legkorszerűbb járműgyárát – ezzel a mondattal kezdte felszólalását Rupert Stadler, az Audi AG igazgatóságának elnöke, aki nem akármilyen bókkal szolgált Győrnek, amikor kijelentette: - Az Audi Győrben második hazájára talált.

Az avatóünnepség szónokainak sorát Orbán Viktor miniszterelnök követte, aki először Ferdinand Piächnek mondott köszönetet, hogy összeadta húsz évvel ezelőtt az Audit Magyarországgal és Győrrel, majd így folytatta:

- Az Audi itthon van Magyarországon, ezt bizonyította, amikor segítséget ajánlott az árvízkárok helyreállítására. Az Audi Magyarország szövetségese és a magyar emberek barátja. Köszönjük Audi – mondta Orbán Viktor.

A miniszterelnök úgy vélekedett, az Audi húsz évvel ezelőtt bizonytalan és kockázatos időkben döntött Magyarország mellett, az idő azonban bebizonyította, hogy az ország és a város érdemes a bizalomra. Orbán Viktor szerint büszkék lehetünk arra, hogy Győrben olyan autó készül, amelyet nem összeszerelnek, hanem itt gyártanak.

- Az Audi újabb 2100 munkahelyet teremt Győrben, s egy lépéssel megint közelebb kerülünk ahhoz, hogy Magyarországot a régió autóipari központjává tegyük - zárta mondandóját a miniszterelnök.

High-tech gyárhoz illően a termelés is high tech módon indult. Hat képernyőt helyeztek el a színpadon, ezek megérintésével megindult a termelés a présüzemben, a lakkozóban, a logisztikán, a karosszériaüzemben és a szereldében. A rajtjelet a VW képviseletében Martin Winterkorn, az Audi képviseletében Rupert Stadler,Thomas Faustmann és Gerd Walker a kormány képviseletében Orbán Viktor, a város nevében pedig Borkai Zsolt adta meg.

Milyen érzésekkel érintette meg a képernyőt a termelés beindulásához? – kérdeztük a megnyitó után Borkai Zsolt győri polgármestert.

- Fantasztikus érzés volt – kaptuk a választ – A kívülálló talán nem is látja, mekkora csata volt, micsoda őrületes munka rejlik egy új gyár létrehozásában. Örömmel hallgattam Stadler úr szavait, hogy Győr tekintik második hazájuknak. Ez azt jelenti, hogy a város képes volt egy világszínvonalú cég világszínvonalú igényeinek megfelelni – fogalmazott Borkai Zsolt.

A termelés megindulása azt jelenti, hogy naponta ötszáz Audi A3-as limuzin gördül le a szalagról. Évente ez 125 ezer autót jelent. Ezzel a modellel lép be az Audi a prémium-kompakt osztályba, A3-as ide eddig még nem merészkedett. Jelenleg ez a típus kizárólag Győrben készül, s elsősorban az USA és Kína jelentik a fő piacot.

A színvonalas, látványos, Győri Balettot és Győri Filharmonikus Zenekart is felvonultató nyitóünnepség után a hatszáz meghívott vendég megtekinthette az új gyárat, amelynek létrehozásához négymillió köbméter földet mozgattak meg, 6200 cölöpet vertek le, s 90 kilométer hosszúságú vezetéket építettek be.

Magyarország legnagyobb építkezése Győrben zajlott, az eredménye pedig lenyűgöző: Európa legkorszerűbb járműgyára szerdától ott áll a világ legnagyobb motorgyára mellett.

A magyar műszaki értelmiség napja

Az Audi győri gyáravatójával egy időben rendezték meg a győri Széchenyi István Egyetemen a magyar műszaki értelmiség napját, amelyet Benkó Sándor kezdeményezésére 2006-ban hoztak létre.

A vendéglátó egyetem nevében dr. Szekeres Tamás rektor köszöntötte a vendégeket, közöttük Orbán Viktor miniszterelnököt és Pálinkás Józsefet, a Magyar Tudományos Akadémia elnökét.

Bevezetőjében a rektor felidézte, egy olyan városban ünneplik a magyar műszaki értelmiség napját az idén, amely az elmúlt százhúsz évben töretlen ipari fejlődésével a magyar vidék legjelentősebb ipari potenciálját hozta létre. A siker kezdőpontja 1896-ban a Magyar Vagon- és Gépgyárat megalapítása volt, s generációkon át szakmunkások, mesterek, mérnökök alapozták meg azt a szakmai tudást, amely a legnagyobb szellemi érték a városban. Ezen a munkakultúrán és értéken kapott új lendületet a város ipara, amikor húsz évvel ezelőtt megjelent az Audi. Szekeres Tamás úgy fogalmazott, a műszaki értelmiségben megtestesülő szellemi kincs alapja a mérnökképzés. Ezért a magyar műszaki értelmiség napja egyben a műszaki felsőoktatás és a mérnökképzés ünnepe is.

Pálinkás József, az MTA elnöke előadásának bevezetőjében tisztelettel adózott a vízmérnököknek, akik hozzájárultak ahhoz, hogy az árvizek ellen meg tudjuk védeni magunkat. Majd arról beszélt, hogyan lehetne itthon tartani és hazahozni a távozott fiatal magyar tudósokat.

Harmadikként Orbán Viktor miniszterelnök lépett a mikrofonhoz. Előadásában úgy fogalmazott, a multik már nem meghódítandó piacnak tekintenek bennünket, hanem partnernek. Hangsúlyozta a duális szakképzés fontosságát, s ebben példaként említette a Széchenyi-egyetem és a győri Audi együttműködését.

- A győri Audiban 1331 mérnök közül 539-en itt végeztek a Széchenyi-egyetemen, ez mutatja, merre van a jövő, hogy tud piac, gazdaság és felsőoktatás együttműködni – jelentette ki Győrben Orbán Viktor miniszterelnök.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.12
A nyolcszoros világbajnok 7,9 másodperccel előzte meg a Hyundai versenyzőjét, Ott Tänakot. ..
2024.05.12
A MÁV-Start a vakáció előtt már egy hónappal, május 13-tól az előszezoni menetrend szerint,....
2024.05.12
A kormány marad, de kecsesebb arcot kap és változik a fénytechnikája. ..
2024.05.12
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Így marad tiszta az autó. ..
2024.05.12
Úgy tűnik, hogy a Toyota Gazoo Racing zakatoló vonatán nincs fék, ugyanis kiterjedt sport- és....
2024.05.12
Hat jármű sérült a közlekedési balesetben a Róbert Károly körúton – írta a katasztrófavédelem. ..
2024.05.12
Az elektromos autók iránti kereslet közelmúltbeli csökkenése arra készteti az autógyártókat, hogy....
2024.05.12
Különleges pályázatot írt ki külső szakértők számára a Toyota kutatóintézete: jelentős támogatással....
2024.05.12
Élénk, sárga színű, a nagyobb méretű járművek holtterére figyelmeztető matricákat helyez ki....
2024.05.12
A Nissan bemutatta a Townstar Evalia változatát, ami egy élvonalbeli kombi autó, amely egyaránt....