Mercedes

Fejlesztésekkel és megtakarításokkal tör az élre a Daimler

2014.04.09.

Új modellek fejlesztése mellett milliárdos megtakarítási programja kiterjesztésével igyekszik vezetői pozícióra törni a prémium autómárkák körében a Daimler.

A Daimler a BMW és az Audi mögött mind eladási darabszámban mind értékesítési árbevételben a harmadik legnagyobb prémium autómárka. Ezen a helyzeten igyekszik fordítani és 2020-ra megszerezni a vezető szerepet a prémium kategóriában. – A Daimler programja négymilliárd euró megtakarítást irányzott elő 2014 végéig, a program azonban még 2015-ben is érvényben marad – jelentette be Dieter Zetsche, a Daimler AG elnöke, a Mercedes-Benz vezérigazgatója a Daimler részvényeseinek szerdai közgyűlésén, a program kiterjesztésének részleteiről azonban nem tett említést.

Dieter Zetsche, a Daimler AG elnöke, a Mercedes-Benz vezérigazgatója

Egy részvényesi kérdésre adott válaszában jelezte, hogy a takarékossági intézkedések 2015-ben már meghozzák gyümölcsüket. – Intézkedéseink már most éreztetik hatásukat minden üzleti területen – mondta a Daimler elnöke. A társaság célja elérése érdekében nemcsak megtakarít, de hatalmas összegeket áldoz fejlesztésekre, közöttük eddig meg nem célzott piaci szereplőknek szánt teljesen új modellek létrehozására.

– Új ügyfeleket akarunk meghódítani – mondta Dieter Zetsche. Ennek keretében jelentkezik a Daimler a pekingi autószalonon egy terepjáró és egy kupé házasításának tanulmánytervét is. Márciusban mutatták be a Mercedes GLA kompakt terepjáró modellt, valamint az új C-osztályt és a V-osztályt. A Mercedes palettája 2020-ig további tizenkét modellel bővül.

Az idei első három negyedévben a különböző régiókban eltérően alakultak a Daimler eladásai, de összességében több autót értékesített, mint a tavalyi azonos időszakban. A konszern elnöke megerősítette az eladások és az üzleti eredmény növelését előirányzó idei tervet.

A Daimler elsősorban Kínában igyekszik látványos eredményeket elérni az idén. Márkakereskedői hálózatát száz egységgel négyszázra bővíti. Gyors ütemben fokozza eladásait Kínában: márciusban például 34 százalékkal több autót adott el, mint egy évvel korábban, de az Audi sem maradt el tőle messze eladásai 33 százalékos növelésével. Miközben azonban a Daimler 25 ezer, az Audi több mint 47 ezer autót értékesített márciusban Kínában.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.18
A HangZóna mai vendége Soltész Bálint rendőrségi szóvivő. ..
2025.12.18
Már péntektől a megszokottnál több jármű forgalomba állításával készül a MÁV-csoport az ünnepi....
2025.12.18
Aki télen kint parkol autójával, annak gyakran reggel első dolga a jég letakarítása. A jégkaparás....
2025.12.18
A szálló por miatt az ország több pontján veszélyessé vált a levegő minősége a Nemzeti....
2025.12.18
Háromszáz új, kifejezetten magas képzettséget igénylő munkahelyet teremt Szegeden a Rheinmetall 29....
2025.12.18
A karácsonyi és az újévi időszakban a környéken élők nyugalma érdekében szünetel majd a Flórián....
2025.12.18
A Kia PV5 elnyerte a 2026-os International Van of the Year (IVOTY) díjat, amely a könnyű....
2025.12.18
2025 őszén színtiszta ujjgyakorlatként prezentálta négykerekű terepmotor-koncepcióját a Toyota.....
2025.12.18
A korábban a világ legszebb karácsonyi vásárává választott budapesti Vörösmarty téri ünnepi vásár....
2025.12.18
Az új alkalmazás célja, hogy a Volvo-tulajdonlás még egyszerűbbé, biztonságosabbá és élvezetesebbé....