Genfi Autószalon

Farmotoros lett az új Renault Twingo

2014.02.14.

A francia miniautó harmadik generációja hátul hordja a motorját, és már öt ajtóval is rendelhető. Műszakilag megegyezik az új Smart Forfourral.


A kissé unalmas második generáció után ismét egy izgalmas Twingóval rukkolt elő a Renault, amelytől azt várják, hogy megismételje az 1992-es első generáció sikerét. Mivel a fejlesztést közösen végezték a Daimlerrel, a miniautó műszakilag megegyezik a Smartok következő generációjával: a Twingók történetében első ízben kínált ötajtós karosszériaváltozat a Forfournak felel meg, a Fortwo pedig ugyanennek a padlólemeznek a rövidített változat kapja majd.

Sok előnye van a farmotoros elrendezésnek: rövidebb lehetett a motorháztető, amitől tágasabbá vált az utastér, és a fordulókör is csökkent, mert a hajtás nélküli első kerekeket jobban ki lehet tekerni. Nagyon hasonlít a kocsi formája a 2013-as TwinRun tanulmányhoz, már akkor is elmondták, hogy sok részletet, például a jellegzetes szögben álló hátsó ajtót, és a rövid, szögletes orr-részt is a Renault 5-ös inspirálta. A sarkokba kitolt kerekek, a hajtási befolyásoktól mentes kormányzás és a hátsókerék-meghajtás miatt valószínűleg izgalmasabb lesz vezetni a Twingót, mint a legtöbb konkurensét, pláne, ha az RS és Gordini modellváltozatok is megjelennek majd belőle.

Gyártója szerint a sarkokba kitolt kerekeinek köszönhetően közel olyan tágas lesz a Twingo, mint a Clio, mivel a hosszának 80 százalékát az utastér teszi ki. A karosszéria hossza 0,1 métert csökkent a jelenlegi generációhoz képest, így mindössze 3,5 méter lett. Egyedül a csomagtartó lett szűkebb a farmotor miatt, de a Renault azt ígéri, hogy ezt a sokféleképpen variálható hátsó ülésekkel kompenzálják majd.

Egyelőre a motorizációk ismeretlenek, de valószínűséggel szívó és turbós háromhengeresek dolgoznak majd a hátsó kerekek közé építve, az erőátvitelről új fejlesztésű manuális és duplakuplungos automataváltók gondoskodhatnak. Az új Twingót elődjéhez és az új Smart Forfourhoz hasonlóan Szlovéniában gyártják majd.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.25
Holtszezonban miről is beszélgetnének az autóversenyek képes krónikásai? ..
2025.04.25
Az AutoWallis éves rendes közgyűlésén a részvényesek elfogadták a társaság 2024. évi éves....
2025.04.25
Audi helyett, dobpergés, dramaturgiai szünet, nagybetűs AUDI néven debütál az ingolstadtiak kínai....
2025.04.25
Zala vámegyében 50 helyett 169 és 124 km/h-s sebességgel közlekedtek! - írja a police.hu.     ..
2025.04.25
Nem szegték a kínai autógyártók exportkedvét az európai uniós vámtarifák: lendületesen nő az öreg....
2025.04.25
Az OMODA az elektromobilitás és a fenntartható közlekedés iránti elhivatottságát egy különleges....
2025.04.25
Az Audi elérkezett egy mérföldkőhöz, és továbbra is ösztönzi a körforgásos gazdaság előbbre vitelét....
2025.04.25
A Széchenyi István Egyetem közel harminc hallgatója vett részt azon a nemzetközi rövid képzési....
2025.04.25
A jó idő beköszöntével a motoros szezon is kezdetét veszi, a hosszú téli pihenő után pedig....
2025.04.25
Az EZ-60-ra keresztelt autó a kínai piacon mutatkozik be, viszont más kontinenseken is debütálni....