Sanghaj
A prémium gyártót a kínai Weibo közösségi hálózaton és a kínai Bilibili videóportálon azzal vádolták meg, hogy rasszista magatartást tanúsított kínai látogatókkal szemben az Auto Shanghai 2023 kiállításon.
Konkrétan egy olyan videóról van szó, amelyet egy kínai felhasználó töltött fel a Bilibili platformra. Azt mutatja be, hogy a BMW Mini márka két kínai alkalmazottja hogyan osztogat ingyenes fagylaltot a standnál marketingkampány keretében. Amikor egy kínai vásárlátogató fagylaltot is kért, visszautasították. Egy vágás után a videó azt mutatja be, hogy egy európai kinézetű vásárlátogató hogyan jut fagylalthoz. A videóból nem derül ki, hogy van-e közvetlen időbeli összefüggés a standon dolgozók két gesztusa között.
Illusztráció. Fotó: BMW
A kínai közösségi oldalakon megjelenő kommentlavina miatt a folyamat komoly problémává vált a BMW csoport számára. A Reuters értesülései szerint a BMW standjánál történt csütörtöki, állítólagos rasszista incidens volt a második legkeresettebb téma a Weibo platformon, 93 millió (!) bejegyzéssel és hozzászólással, amelyek egy része haragot fejez ki a stand személyzetének viselkedése miatt.
A Mini részletes közleménye azt mutatja, hogy ezt a BMW Group központjában is megértették. Ebben a cég kifejti, hogy április 18-án és 19-én, a vásár megnyitása előtti két szaklátogatói napon 600 adag fagylalt volt ingyen kapható. Köszönetképpen, aki letöltötte a minialkalmazást, egy fagylalt utalványt kapott a standon. Egy kis mennyiséget – magyarázza Mini – visszatartották a standon dolgozó, szorgalmas dolgozóknak. A videón látható négy-öt ember a cég alkalmazottja volt. A helyszínen dolgozó alkalmazottakat ennek megfelelően átképzik, és gondoskodnak arról, hogy az eset ne ismétlődhessen meg - írja a német portál.