Bizzarrini
A Müncheni Autószalonnal egy időben végre bemutatták az újjáélesztett Bizzarrini első újkori modelljét, a Giottót. Ami nem más, mint egy középmotoros, V12-vel szerelt megemlékezés az olasz sportautó gyár 1964-es 5300 GT modelljére – amit egyébként szintén újra gyártanak, korhű eljárásokkal. Ha elsőre nem ugrik be a Giotto vonalaira nézve az egykori előd, nem véletlen. Hasonlóságot csak keresve lehet találni a két modell között, és közel sem hozza a dicső előd finomságát a modernkori követelmények szerint rajzolt sportautó. Oké, a gyönyörű kupé forma adott, ugyanakkor ugyanazokat a kliséket puffogtatták el, amit oly sokan mások: vékony fényszórók, élesen tört légbeömlők, kockás zászlót imitáló ködlámpák, apró ducktail és persze sportautós, vörös szín.
A kaszni közepén egy 6,6 literes Cosworth V12 fog majd dolgozni, amit egy 8-fokozatú, duplakuplungos automatához csatoltak. A Bizzarrini ígérete szerint bár a világ minden emissziós követelményének megfelel majd az autójuk, mindez nem ment a vezethetőség és az élvezhetőség rovására. Sőt, még arra is odafigyeltek, hogy a köbcenti pontosan 6626 legyen, ezzel az alapító Giotto Bizzarrini születésnapjára emlékezve: 06.06.1926. Lóerő és egyéb teljesítmény adatok egyelőre nem állnak rendelkezésre. A legtöbb aero elem működőképes lesz, az orr kötényt az F1 inspirálta, míg a szárny valós leszorítóerőt generál.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!