Pikes Peak
Noha 2020-ban már lehetett hallani a francia Quarkusról, eleinte ugyanolyan nagy elképzelésekkel, de kevés cselekedettel kecsegtető ígéretnek hangzott, mint megannyira hasonló sportautó terv. Ugyanakkor bizakodásra adott okott, hogy a Quarkus nem dobálózott sokezer lóerővel és 1 másodperc alatti 0-100-as sprintidőkkel. Azt tervezték, hogy alkotnak egy 1,0 literes, négyhengeres, 296 lóerős mild hybrid középmotoros sportautót, ami mindössze 600 kg, köszönhetően a titánium és kevlár kaszninak. Ez 493 lóerőt jelentene tonnánként, ami jól mutatja, hogy a franciák még mindig nem felejtették el, hogy mitől lesz élvezetes az autóvezetés.
Aztán később meg is alkották az első prototípusukat, amit most rögtön a világ egyik legnehezebb kihívásának vetnének alá. Résztvesznek ugyanis a 102. Pikes Peak hegyi felfutó versenyen, Bruce Jouannyval a volán mögött és a jelenlegi rekordtartó Romain Dumas-val a csapatban, aki nyilván fog tudni néhány hasznos tippet adni a gyártónak. Damien Alfano, a Quarkus tulajdonosa hozzátette: „Megnyerni a Pikes Peaket úgy, hogy még csak most készült el az első prototípus nem túl életszerű. Ez egyetlen gyártónak sem menne. Ugyanakkor az a filozófiánk, hogy higyj az álmaidban és ne ismerj határokat.”
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!