amerikai autók

Ezért szerettem az USA-ban autózni

2020.02.19.

Country zene, szívómotor és a nagy Amerika 9. rész. A cikksorozat utolsó részében összefoglaljuk amerikai tapasztalatainkat, felhozunk néhány pozitív és követendő példát a kinti autózásból, illetve áttekintjük az eddig megszületett utazós beszámolókat is.

Hol is kezdjem? Mosolyogva és előítéletekkel érkeztem, és rengeteg tapasztalattal távoztam. Ezektől – a köznyelvben butábbnak tartott – amerikaiaktól vajon tényleg lehet tanulni? Lehetetlen összefoglalni az összes ingert, élményt és tapasztalatot egy írásban. Mert hogy annyi van belőlük. Azt hiszem, nemcsak emberi, de forgalmi szinten is udvariasabbá váltam.

Kint természetes volt, hogy betartod a sebességlimitet, hogy működik a zipzár elv, hogy nagyon vigyázol a gyalogosokra, hogy nem parkolsz tilosban, és még sorolhatnám. Valahogy más vérmérséklettel vezetnek az USA-ban, amire nagyon irigyek lehetünk. Emellett több olyan közlekedési szabály is akad, amelyek itt Európában is könnyebbé és biztonságosabbá tehetnék az autózást.

Majdnem elkanyarodtam a teli pirosnál jobbra Budapesten, szirénázó mentőt látva már ösztönösen lehúzódva lefékeztem, autópályán beljebb soroltam, ha a leállósávon állt egy jármű, és persze hülyének éreztem magam mindenhol betartva a limitet. Az álomból még idő lesz felébredni, viszont máris íme pár okosság, amit nagyon fogok hiányolni. Forgalommal szemben felhajtani az autóútra? Az eltérő színű jobb- és baloldali útfestésnek köszönhetően kint még nehezebb volt ilyen komoly hibát véteni, mert tábla nélkül is tudta az ember, mi merre egyirányú.

A magyar rendőrség elég friss Pofátlan(tan)ítási akciójának közepébe belecsöppenve máris mintha egy fokkal jobb lenne a helyzet, mint volt. A 2018-as és 2019-es szörnyű hazai statisztikák és minden hétvégére jutó halálos balesetek után remélhetően sikeres lesz a rendőrség egyre keményebb fellépése.

Többet nem fogok a zuhany alól autót beindítani pár percre, hogy felfűtsön, illetve az üléshűtést is hiányolom majd a nyáron – például az új 3-as BMW-hez nem elérhető extra, bezzeg kint egy olcsó és már koros luxusautóban benne van. Minden kisebb és szűkebb, ritka az osztott pályás haladás, és valahogy azok a masszív és szívómotoros csodák is csak távoli szép emlékként élnek majd tovább.

A Country zene, szívómotor és a nagy Amerika cikksorozat eddigi részeiben beszámoltunk az első amerikai autós benyomásokról, megvizsgáltunk néhány különböző közlekedési szabályt, megpróbáltunk fényt deríteni a pickup-őrületre, nekivágtunk autóval New Yorknak, csináltunk amcsi jogsit, vettünk használt autót odakint és persze koptattunk egy keveset a Vegasba vezető nevadai aszfaltból.

Country zene, szívómotor és csodálatos Amerika!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Az Energiaügyi Minisztérium közleménye szerint márciusban 80 százalékkal nőtt az értékesítés 2023-....
2024.04.20
A TCR World Tour egyetlen magyar versenyzője az első helyről indulhat a szombati első futamon....
2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....