2024
A személyautó márkák versenyében is fölényesen vezet a Toyota (1141 személyautó, 21,15 százalékos esés 2023-hoz képest), a japán márka piaci részesedése 14,19 százalék, mögötte a Suzuki második (932 személyautó, 31,82 százalékos növekedés), harmadik a Skoda (880 autó, 88,03 százalékos megugrás), negyedik a Volkswagen (527 személyautó, 3,66 százalékos mínusz). Ötödik a Kia (454 autó, 31,63 százalék visszaesés), hatodik a Hyundai (436 autó, 57,97 százalékos elrugaszkodás). Már a 19. az MG 112 eladott autóval.
Jól kezdte az évet a magyar piacon a Nissan (275 autó, 428,85 százalékos kiugrás), jól megy a Peugeot-nak (132 autó, 76 százalékos plusz), a Lexusnak (132 autó, 80,82 százalékos nekilódulás), összeszedte magát a Tesla (75 autó, 316,67 százalékos szárnyalás), javított a Honda (65 autó, 30 százalékos növekedés), menetel a Cupra (51 autó, 168,42 százalék többlet), felébredt a Mistubishi (29 autó, 141,67 százalékos emelkedés) és a Jeep (10 autó, 400 százalék növekedés).
Rosszul indította az évet a Ford (-52,44 százalék, 283 autó), a Dacia (260 autó, -53,57 százalék), lejtmenetben a Renault (144 autó, -47,06 százalék), a Ssangyong (118 autó, -38,22 százalék), a Mazda (94 autó, -32,37 százalék), a Fiat (74 személyautó, -74,57 százalék) és a DS sem remekelt (2 autó, -66,67 százalék).
A magyar személyautó-piacon az év első hónapjában a B SUV kategória volt a legnépszerűbb (23,53 százalék részesedéssel, bestseller modell a Suzuki S-Cross 452 autóval), a C kategóriás SUV-ok a második helyet foglalják el (21,72 százalék részesedéssel) (bestseller a Hyundai Tucson 188 autóval), ezután jönnek az alsó-középkategóriás modellek (20,15 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Skoda Octavia modell (532 autó). A legnépszerűbb egyterű a Volkswagen Touran (27 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi az idén megújuló Skoda Superb (83 autó), a kisautók között a Hyundai i20 vezet (112 autó), a minik között a Toyota Aygo (75 autó) az első, a nagyautók között vezet a Toyota Camry (27 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában a Toyota GR 86 (15 autó), a luxusautók között nagyon belekezdett a Mercedes-Benz S-osztály/Maybach/AMG (12 autó), a B kategóriás egyterűk között a Toyota Proace City Verso (37 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között a Skoda Kodiaq (101 autó), az E kategóriás szabadidő-autók pedig a BMW X5/M (56 autó), az F kategóriában pedig a BMW X7/M (31 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Ford Transit (95 jármű), a kishaszonjárművek között a Toyota Proace City (37 jármű), a legmenőbb pickup az Év Magyar Autója 2024 versenyben nevezett Toyota Hilux 263 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Renault Trafic Tour (40 jármű).
Januárban is sok különlegesség kapott magyar rendszámot: egy Audi RS6 Avant, egy Audi e-tron GT, egy Audi RS7 Sportback, egy Volkswagen California, egy Aston Martin DB12, egy Aston Martin DBX, egy Ferrari SF90, egy Bentley Flying Spur, egy Bentley Continental, két Tesla Model X, két Mercedes-Benz S-osztály Maybach, két Lexus LM, két Ferrari Purosangue, négy Porsche 911, négy Mercedes-Benz GLS Maybach.
A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (92,53 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 495-öt, 7,38 százalékos növekedés). Esett a buszértékesítés, 16 ilyen járművet – ebből egy sem hazai gyártmány - vettek januárban Magyarországon (30,4 százalékos gyengülés).
Top 20 új autó Magyarországon 2024-ben (személyautó és kishaszonjármű, I. hónap)
(forrás: Datahouse)