lopások
Kedvelt a tolvajok körében is. Fotó: VW
A Német Biztosítók Általános Szövetsége (GDV) szerint a lopások aránya 2020-ban csaknem 25 százalékkal, 10.697 járműre esett vissza. Valójában jól hangzik, de….- írja az automobilwoche.de A biztosítóknak csaknem 214 millió eurót kellett fizetniük a lopási kárért. Most először átlagosan több mint 20 ezer eurót fizettek autónként.
A lopások aránya azonban szinte az összes többi járműkategóriában csökkent. Legyen szó motorkerékpárról, lakóautóról vagy teherautóról – a biztosítók szinte mindenhol jelentős csökkenést tapasztalnak az esetek számában. Csak a segédmotoros kerékpárok esetében történt több törvénytelen tulajdonosváltás, mint egy évvel korábban.
A terepjárók továbbra is kedvenc prédák maradnak
A SUV modelleket is előszeretettel lopják el. A tíz leggyakrabban ellopott modellsorozat hét SUV modellt tartalmaz, köztük a Land Rover, a BMW és a Toyota két sorozatát. Ezer autóra vetítve a Land Rovereket lopják el a leggyakrabban: a trenddel ellentétben a Land Rover lopások száma harmadával, 190-re emelkedett az elmúlt évben. Ez azt jelentette, hogy minden 1000 ilyen márkájú, összbiztosítással biztosított autóra csaknem két lopás jutott. A TO10 legvégén a Citroën, a Skoda, a Seat és az Opel gyártók állnak.
Berlin továbbra is lopott fellegvár
A szövetségi államok és a nagyvárosok összehasonlításában ismét Berlinben volt messze a legmagasabb lopási arány. 2020-ban az országos autólopások közül minden ötödik itt történt. Berlinben összesen 2267 teljes körű biztosítással rendelkező autót loptak el, a gazdasági kár csaknem 50 millió eurót tesz ki. A köztársaság déli részén még mindig nagyon alacsony a lopásveszély - Bajorországban és Baden-Württembergben fele annyi autót loptak el, mint egyedül Berlinben.
Íme a TO 10:
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!