Új autó

Ezek az autók jelennek meg 2023 márciusában

2023.03.15.

Az autóiparban is van uborkaszezon, de a gyártók folyamatosan dobnak piacra új modellváltozatokat, így szinte minden hónapban elérhetővé válik egy-két új autó, amely előtte még nem rendelkezett ilyen specifikációkkal. 2023 márciusában is piacra kerül néhány jármű, lássuk, melyek ezek!

Alfa Romeo Tonale PHEV

Az olasz márka crossovere már egy ideje kapható lágy-hibrid változatban, tavaly év végén került forgalmazásba. Azonban a Tonale jövő hónaptól plug-inként is kapható lesz. A két változat között az a különbség, hogy a lágy-hibrid a fékezéskor felszabaduló energiát is átalakítja hajtási energiává, ezzel csökkenti az autó fogyasztását.

A Ti nevű, belépő szintű modell márciusban érkezik a szalonokba a gyártó első plug-in hibrid modelljeként és a 121 lóerős elektromos hajtás mellett egy 1,3 literes, turbós, négyhengeres motor is szolgáltatja majd a hajtást, és 177 lóerőre lesz képes. A crossover csakis automata váltóval lesz elérhető, az akkumulátor pedig 15,5 kilowattórás teljesítményű, amely a gyártó ígérete szerint nagyjából 69 kilométerre lesz elegendő. Emellett a cég azt is mondta, hogy a PHEV a lágy-hibrid 144 g/km-es CO2-kibocsátása helyett csupán 29 g káros anyagot fog a levegőbe bocsájtani kilométerenként, ami hatalmas ugrás lenne az előző modellváltozathoz képest.

Forrás: Stellantis

Audi TT RS Iconic Edition

A méltán híres TT sportautó harmadik generációjának utolsó modellváltozata is a tavasszal érkezik, és a búcsúzást méltán megünneplendő, az Iconic Edition rengeteg extrát és különleges dizájnelemet tartalmaz.

Hajtás és motor terén nem változik semmi, az Iconic Edition az alapmodell TT RS 395 lóerős, 480 Nm-es, turbós, öthengeres motorját kapja, viszont a sokkal jobb légellenállású csomaggal szerelik fel, ami hatalmas hátsó légterelőt és különleges dizájnelemeket, vagyis egyedi, külső és belső színkombinációt és a fejtámlákra varrott Iconic Edition feliratokat jelent. A különleges kiadású autó előreláthatólag 37 millió forint körül lesz elérhető.

Forrás: Audi

BMW M3 CS

A BMW egyik, szintén jól ismert sportautója is kap egy új modellváltozatot márciusban, méghozzá a CS kiadást. A gyártó szerint ez a változat lesz az M3 eddigi legerősebb modellje, 550 lóerőt és 650 Nm nyomatékot ígérnek, 3,4 másodperces 0-100 km/órás gyorsulást és 302 km/órás végsebességet, amelyet elektromos rendszer szabályoz. Mindezt egy 3,0 literes, ikerturbós, soros, hathengeres motor adja, amely az alap a BMW performance osztályánál, de a turbókon némileg módosítottak, hogy valamivel még több lóerőt legyenek képesek adni.

A CS kivitel sokkal agresszívabbnak hat, beömlőrácsát az M4 CSL-től kölcsönzi és az erős külsőt a motorháztetőn megjelenő fekete csíkok és az oldalsó légterelő szoknyák is kiemelik. A zöld szín is csak kifejezetten a CS modellre lesz elérhető.

Forrás: BMW

Lexus RX

A Lexus RX negyedik generációjának gyártását tavaly decemberben kezdték meg, így az első modellek márciustól lesznek elérhetőek. Az SUV teljesen új dizájnt kapott, amely főképp az autó orrán észlelhető. Emellett ez az első generáció, amely plug-in hibridként is elérhető, amely hatalmas lépés a Lexustól, mivel a modell a gyártó legjobban keresett járműve és a hajtások bővítésével csak további eladásokra lehet számítani.

Az új RX motorját és teljesítményét is növelték és az ezt segítő elemeken is dolgoztak, például sokkal masszívabb és strapabíróbb kasztnit, valamint jobb kezelhetőséget ígér a gyártó. Az alapmodell a V 350, összkerék-meghajtásos modell, amelyben a 2,4 literes, négyhengeres motor kapott helyett, a legerősebb változat pedig a V 500h, amelyben ugyanezen hajtás mellé került a 288 V-os elektromotor, így a két hajtás összesen 366 lóerőre képes.

Forrás: Lexus

Mazda CX-5

A japán gyártó közkedvelt SUV-ja is új hajtást kap márciustól, mivel eddig a CX-5 nem volt elérhető lágy-hibrid hajtással, ami viszont tavasztól megváltozik, mégpedig a modell minden eddigi motorja mellé is elérhető lesz az elektromos motor is. A gyártó szerint ez 9 g/km-es CO2 csökkenést jelent.

Az autó külsője azonban nem fog változni, mind a dizájnelemek, mind a külső és a belső is érintetlen marad, a Mazda csupán néhány kényelmi funkciót ad hozzá a CX-5-höz a lágy-hajtás megjelenésével. A modell vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto hozzáférést kap, amely eddig nem volt lehetséges a CX-5 esetében, és a Mazda-paletta többi modelljével együtt egy új változatot is fog kapni.

Forrás: Mazda

Mercedes-Benz EQS SUV

A Mercedes elektromos autó palettája is bővül, méghozzá az EQS SUV kivitelével, amely a gyártó EV-kategóriájának zászlóshajója lesz. A Mercedes az Audi Q8 E-tron és a BMW iX riválisaként akarja piacra dobni az EQS SUV-t, amelynek platformja teljesen megegyezik a modell szedán változatával. Az SUV többféle specifikációval is elérhető lesz, négykerék-meghajtásos kivitel is lesz.

A modell legerősebb változata, az EQS 580-as 544 lóerőre lesz képes, 858 Nm-es nyomatékkal, amelyet egy 396 V-os, lítium-ionos elektromotor fog szolgáltatni. A gyártó 580 km körüli értéket ígér az autónak, amely az 580-as modellnél akár 613 km is lehet. A kezdőár nagyjából 56 millió forint lesz.

Forrás: Mercedes-Benz

Opel Astra GSe

Az Opel átformált performance márkája, a GS mostantól GSe-ként fog megjelenni a modellcsomagokban, ami azt jelenti, hogy az autók elektromos hajtással lesznek elérhetőek. Bár ez nem teljesen pontos, mivel nem teljesen elektromos modellekről van szó, csupán plug-in hibridekről.

Az Astra új kormányzást kap, valamivel süllyesztett alvázat és persze egy sokkal erősebb motort. A

12.4 kilowattórás motor a Peugeot 308 PHEV-éhez lesz hasonló, amelynek elektromotorja 60 km-re elegendő áramot tud termelni, 7,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órás sebességre és 234 km/óra a végsebessége.

Forrás: Stellantis

Opel Grandland GSe

Az Astra mellett még egy Opel-modell is megkapja az elektromos performance csomagot, mégpedig a Grandland SUV. Szintén, a külső nem változik, csupán új hajtás kerül az autóba, így úgy tűnik, az Opel el fogja hagyni a GSi nevet és GSe-re cseréli.

A Grandland egy 290 lóerős, turbós, 1,6 literes, négyhengeres hagyományos motort és két elektromos motort kap, így a Ford Kuga PHEV riválisaként fog megjelenni a piacon. A három motor segítségével 6,1 másodperc alatt gyorsul állóhelyzetből 100 km/órás sebességre, miközben fogyasztását 1,08 liter/100 kilométerre becsülik, ami igencsak merésznek hangzik. Károsanyag-kibocsátása 29 g/km lesz.

Forrás: Stellantis

Peugeot e-208

A Peugeot kedvelt kisautójának elektromos változata kisebb erősítéssel érkezik meg újból idén márciusban. Az autó nem ráncfelvarrást kap, sőt, semmilyen dizájnbeli változtatás nem lesz, csupán a hajtáson és a teljesítményen változtattak a franciák. Az új e-308 érkeztével a Peugeot úgy döntött, hogy azok, akik szívesebben maradnak a kicsi, könnyen manőverezhető 208-nál, szintén kapjanak valami újdonságot, így a 308 motorját a 208 is megkapja, miközben az eddig elérhető kivitelek is megmaradnak.

Az eddigi 50 kilowattóra helyett 51 kilowattórás meghajtást kap az autó, amely nem tűnik akkora változásnak, mégis, az eddigi 340 helyett 399 km-t ígér a Peugeot. Ez az eddig 136 lóerő helyett 154-et jelent, a gyorsulást pedig 8 másodperc alá becsülik, a megtehető távolság pedig az eddigi kilowattóránkénti 6,5 km helyett 9,3-ra emelkedhet.

Forrás: Stellantis

Porsche 911 Dakar

Talán a legjobban várt autó márciusban nem más, mint az ikonikus Porsche 911 Dakar változata, amely a népszerű sportautó off-road kivitele. A név persze kötelez, így a 911 Dakar akár a homokdűnék megmászására is alkalmasnak ígérkezik és a teljesítmény és a terepre alkalmas felfüggesztések mellé az egyedi festés is dukál.

A 911 palettán a GTS-hez áll leginkább közel a Dakar, és a négykerék-meghajtást, 480 lóerős és teljesítményt és az 570 Nm-es nyomatékot egy ikerturbós, 3,0 literes, hat hengeres motor szolgáltatja, amely mellé nyolc sebességes automata váltó társul. Az off-road külső része a megemelt és állítható felfüggesztés, megerősített oldalfalak és gumivédelem. A Porsche persze azt sem tiltja, hogy az aszfalton használja az ember, ha épp ahhoz van kedve. A Porsche 911 Dakar kezdőára nagyjából 74 millió forint lesz.

Forrás: Porsche

Toyota Corolla

A Corolla már a tizenkettedik generációját tapossa, amely 2018-as indulása óta nem sokat változott, így a gyártó úgy vélte, itt az idő némi frissítéshez. Ahogy a lista korábbi elemeinél, a Corolla esetében is csupán motorváltozat és hajtás kérdésében lehet változásra számítani, azonban mégiscsak ráncfelvarrásról van szó.

A belső égésű motor-elektromos hajtás mellett a 2023-as Corolla némi arculatváltást is kap, a hűtőrács újfajta mintázattal fog megjelenni és a felnik is másik dizájnt kapnak. A belső is megváltozik egy kicsit, a fedélzeti számítógép információs rendszere fog frissítést kapni. Ami a legfontosabb azonban, hogy a hatchback és kombi változat visszatér ugyan, de – ahogy sok amerikai márka is tette korábban – a szedán változattól búcsút kell mondanunk a Corolla esetében is.

Forrás: Toyota

Forrás: 
Autocar

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....
2024.04.24
- Áprilisban tíznapos amerikai egyesült államokbeli szakmai úton vettek részt a magyar....
2024.04.24
Értékes bajnoki pontokat veszített Losonczy Levente az elmúlt hétvégén a túraautós TCR Europe....
2024.04.24
Itt az új törvényjavaslat.   ..
2024.04.24
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....
2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..