Porsche

Ez volt a Porsche 962 utcai változata

2024.08.20.

1,1 milliárd forintért kínálták a Le Mans győztes Porsche utcaira átgondolt változatát, és állítólag csak hét darab készült belőle.

Akármennyire is egyszerűnek tűnik első ránézésre, a Schuppan 962CR nem csak egy újabb 80-as évekbeli hiperautó próbálkozás volt, ami sokat ígért, de keveset adott.A korszak legjobb és leggyorsabb pályaautójára épült, méghozzá az által, aki Le Mans 24 órást nyert vele. Talán nincs autós emberke a Földön, aki ne ismerné a legendás Porsche 962-est, ami 30 éven át tartotta a Nordschleife körrekordot, és a korszak szinte összes díját bezsebelte. Egy korlátozások nélküli Porsche LMP prototípus kellett, hogy megdöntsék a rekordját, így nem nehéz elképzelni, hogy mennyire ijesztő lehetett verseny körülmények között hajtani az eredeti Porsche 962-est.

Ezt szerette volna utcára vinni Vern Schuppan, az eredeti versenyautó ausztrál pilótája, méghozzá a Japanese Art Sports Corporation-nel. Ennek is köszönhető a 962CR tipikus kinézete, ami minden részletében a 80-as évek japán autós kultúráját idézi. Végül 1992-re jutott el a projekt a megvalósulásáig, hiszen elég nagyratörő tervekkel kezdtek neki az autó tervezésének. Például a komplett bódé szénszálas, ami 1992-ben még korántsem volt megszokott. Erejét egy 3,4-literes, duplaturbós és léghűtéses boxermotor adta, amit maga Hans Mezger és az amerikai Andial versenycsapat közösen bütykölt össze.

Több mint 600 lóerőt hoztak ki a 962CR motorjából, a végsebessége pedig 370 km/h volt, ami még a korabeli csúcstartó Bugatti EB 110-nél is gyorsabbnak számított. Naná, hogy a háttérben azon ügyködött Vern Schuppan, hogy egyszer egy Le Mans-i versenyautó homologizációs alapjaként szolgálhasson autója, ezért összesen 50 darab gyártását tervezték. Azonban épp 1992-ben dőlt össze a japán gazdaság, ami magával vitte a befektetők nagy részét és a gyártót is. Így a feljegyzések szerint összesen 7 darab készült: két pályára szánt LM változat, hozzájuk egy korai prototípus, valamint két utcai CR prototípus, és két utcai, már széria érett változat.

Utóbbiak közül az egyik épp most kerül kalapács alá egy árverésen. Az autó mintegy 30 évig volt a tervező Schuppan szomszédjának tulajdona. Kapott egy Motec motorvezérlőt, egy levehető kormányt, plexi ablakokat és új abroncsokat. Ebből arra lehet következtetni, hogy sokkal inkább pályás használatra készültek vele, mint utcai közlekedésre. Olyan ritkaságnak számít, hogy még csak előzetes kalkulációt sem készítettek, hogy mennyit várnak érte. Annyi biztos, hogy újonnan 1,1 milliárdért kínálták.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.12
Csikorgó kerekek, szédületes sebesség és izgalmas kitelepülések: ez várta a nézőket a II. WHB Győr....
2024.09.12
Extrém mennyiségű csapadékot és viharos szelet jósolnak a meteorológusok a hétvégére Szlovákiában,....
2024.09.12
A magyar szülők mintegy fele egyetért azzal, hogy a gyermekek nagyobb biztonsága érdekében....
2024.09.12
A fővárosban eddig 142 iskolát kötöttek rá az új és biztonságos kerékpárút-hálózatra, amely....
2024.09.11
A globálisnak kreálták, de nem sokkal élte túl a jelvényváltást, idén pedig meghalt legnépszerűbb....
2024.09.11
A brit What car? magazin kihirdette az Év elektromos autója díj nyerteseit. A 16 kategória....
2024.09.11
A rendőrség megtalálta a kamiont, de az 1,5 millió dollár értékű autókat és felszerelést tartalmazó....
2024.09.11
Pedro Sánchez spanyol miniszterelnök szerdán Pekingben azt sürgette, hogy az Európai Unió gondolja....
2024.09.11
Sorra döntögeti a pályarekordokat Koenigsegg Jesko Attack, a hiperautó ezúttal a legendás Laguna....
2024.09.11
Európa leghosszabb normál nyomtávú múzeumvasútja, a szentendrei Skanzen Vasút szeptember 15-én, a....