autóbusz
Szijjártó Péter hozzátette, a termelés várhatóan már a jövő év elején beindul, az első időszakban évi 200 buszt fognak gyártani. A beruházással két fordulóban összesen 300 új munkahelyet teremt a világ elektromos buszpiacának első számú vállalata - tette hozzá. A miniszter szerint az elektromos buszgyártás révén egyszerre erősödik a versenyképesség és járul hozzá Magyarország is a globális klímapolitikai célok eléréséhez.
Szijjártó Péter szerint most dől el, kik lesznek versenyképesek az új, digitalizáción, automatizált közlekedésfejlesztésen, elektromobilitáson alapuló ipari korszakban. Megjegyezte, az eddigi, alapvetően termelő ipari korszakban Magyarország sikeres volt, a régióban az első helyen áll a külföldi működőtőke-beáramlásnak a gazdaság teljesítményéhez mért arányában.
- Egy globálisan 210 ezer munkavállalót foglalkoztató cég hozza Magyarországra nemcsak gyártókapacitását, hanem kutatás-fejlesztési részlegét is - mondta. Szijjártó Péter értékelése szerint látványosan fejlődik a kínai-magyar gazdasági együttműködés, a magyarországi kínai befektetések értéke már meghaladja a 3,5 milliárd dollárt. A kétoldalú kereskedelmi forgalom idén újra lendületet kapott, az első hét hónapban 20 százalékkal nőtt a magyar export Kínába, ezen belül az autóipar a legnagyobb húzóerő az élelmiszeripar mellett - ismertette.
Csielung Tuan, a Kínai Népköztársaság Magyarországra akkreditált rendkívüli és meghatalmazott nagykövete arról beszélt, hogy a dízelüzemű járművek ideje "lassan lejár", ezért a BYD Komáromban modern technológiával környezetkímélő járműveket gyártó egységet fog létrehozni, a magyar munkaerő kiválóságára alapozva. Szerinte a beruházás mutatja Magyarország elkötelezettségét is a kínai gazdasági kapcsolatok iránt.
Isbrand Ho, a BYD Europe ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, a 20 millió euró értékű első európai összeszerelő központ helyének kiválasztása során fontos szempont volt Magyarország és Komárom központi elhelyezkedése, a buszgyártáshoz kapcsolódó mérnöki tudás és tapasztalat, valamint a kormány gazdasági növekedést támogató intézkedései.
Mint mondta, Magyarország a buszgyártás egyik nagy központja volt, ezzel a beruházással szeretnék hozzásegíteni ahhoz, hogy éllovas legyen az elektromos meghajtású buszok gyártásában. - Az új üzemben lesz a legmodernebb technológiákat alkalmazó festőműhely, kutatóközpont és tesztközpont is - ismertette. Elmondta azt is, hogy a tervek szerint a BYD további zéró-kibocsátású járművekkel is tervezi a piacralépést Európában.