Toyota Prius

Európába is megérkezett az összkerékhajtású Toyota Prius

2019.03.14.

A Prius AWD-i összkerékhajtása különösen népszerűvé teheti a modellt a hegyvidéki, illetve skandináv piacokon.

Több mint húsz éve, hogy a Prius megkezdte hódító és térítő munkáját. A világ első, sorozatban gyártott, globálisan forgalmazott hibrid szedánja a mai napig több mint négymillió példányban talált gazdára (nem említve a modellcsaládba tartozó egyéb karosszériavariánsokat).

Az új modellév legfontosabb újdonsága az intelligens összkerékhajtási rendszer (AWD-i), amely most először mutatkozik be Európában – első körben a skandináv, német, belga, luxemburgi, olasz, spanyol, portugál, svájci, osztrák, valamint a brit és ír piacokon. Az elektromos összkerékhajtási rendszer elinduláskor, 0-10 km/h között, illetve tapadásvesztés esetén lép működésbe (a 10-70 km/h sebességtartományban), méghozzá a vezető beavatkozása nélkül, teljesen automatikusan. Normál haladás, illetve fékezés során csak az első kerekek hajtottak.

A kifejezetten a Priushoz kifejlesztett rendszer kardántengely és központi differenciálmű nélkül, a hátsó tengelyre illesztett villanymotor segítségével valósítja meg az összkerékhajtást, így minimális a tömegnövekedés, nem lép fel extra mechanikus veszteség, ráadásul a rendszer helyigénye is elhanyagolható: a mechanikus összkerékhajtási megoldásokkal szemben mindössze 45 literrel csökken a csomagtartó térfogata. Az 5,3 kW teljesítményű, 570 Nm forgatónyomatékú villanymotor beépítése pedig nem érintette hátrányosan a modell károsanyag-kibocsátását: az NEDC norma szerint mért 77 (az új WLTP mérési szabvány szerint is mindössze 99) g/km CO2-emisszió megfelel a 2018-as, elsőkerék-hajtású modell ide vonatkozó értékének.

A hideg éghajlatú piacokat érintő változás egy új Ni-MH akkumulátor bevezetése, amely jobban tolerálja az alacsony hőmérsékleteket, mint a Li-Ion akkumulátor-technológia. A fentieken túl a 2019-es modell 1.8 literes, Atkinson ciklusú motorjába minden európai piacon, első- és összkerékhajtású modellek esetén egyaránt az eddiginél kisebb viszkozitású olajat töltenek. A hajtásláncot érintő módosítások sorát a pontosabb visszajelzést adó, kisebb úton mozgó gázpedál zárja.

Optikailag egyszerűbb, ezáltal erőteljesebb lett a 2019-es Prius. A módosított lökhárító fölött letisztult, keskeny profilú, teljes LED-es lámpatesteket látunk; hátul ugyanezek az elemek változtak meg. Ha erről nem ismernénk fel az új modellt, az AWD-i kiviteleket zongoralakk fényezésű B-oszlopjukról és világosabb ablaksötétítésükről könnyen azonosíthatjuk. Az utastérben a technológia fejlődésével lépést tartva nagyobb méretű lett az okostelefonok vezeték nélküli töltésére szolgáló aljzat, illetve ide költöztek az ülésfűtés kapcsolói is. Ezeknél fontosabb változás azonban a keskenyebb és könnyebb vázú, mégis kényelmesebb első ülések bevezetése, valamint az új kárpitanyagok alkalmazása.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.05
Egy elektromos autó használata csak akkor klímasemlegesebb, mint egy belsőégésű motoros autóé, ha....
2024.05.05
Két gyermek életveszélyesen megsérült egy közlekedési balesetben Ceglédnél vasárnap - közölte az....
2024.05.05
Ennél nagyobb átalakuláson autó nem is eshet át, mint a többszörös Le Mans-i győztes hibrid Porsche....
2024.05.05
A vitorlázó gép a Turócszentmártonhoz tartozó Tomčany melletti, az Aeroklub Martin polgári társulás....
2024.05.05
Ma már alap, hogy az autóra ötvenezres garanciát adnak. Az első autóknál nem volt természetes a....
2024.05.05
Az egykori Győri Keksz- és Ostyagyár vezetőjének tiszteletére emléktáblát avattak a Széchenyi....
2024.05.05
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Nem iszik, nem dohányzik, de... ..
2024.05.05
Idén a Beregi kör lett az Év kerékpárútja, a festői útvonalat és a bringatúrázás legfontosabb....
2024.05.05
Magyarország területén 2024. május 4-én 0 óra és 24 óra közötti időszakban a rendőrök 45 személyi....
2024.05.05
A Porsche Hungaria április 25-től visszatért a fix, forint alapú autórendeléshez, teljes....