Stuttgart
Fotó: Daimler
A Mercedes üzemi tanácsának vezetője, Ergun Lümali bírálta az Európai Bizottság Euro 7-es károsanyag-kibocsátási normával kapcsolatos terveit. "Az indulás dátuma irreális" - mondta Lümali.
A jelenlegi terv szerint a szabályok a személygépkocsikra és a kishaszonjárművekre vonatkozóan 2025 közepétől lépnének életbe. Lümali szerint a műszaki megoldások lényegesen több időt igényelnek. A Mercedes technikusai és fejlesztői biztosan tudnak megoldást találni, de nem ebben az időkeretben.
Munkahelyek ezrei vannak veszélyben?
"A Mercedes-Benz támogatja azokat az intézkedéseket, amelyek javítják a levegő minőségét" - mondta Lümali. "Nem ismerek senkit a társaságunkban, aki teljesen elutasítja az Euro 7-et." A károsanyag-kibocsátási szabványnak azonban időbeli és technológiai szempontból megvalósíthatónak kell lennie, különben a belsőégésű motorok üzletág a tervezettnél korábban megszűnik, anélkül, hogy az elektromobilitás gyors felfutása kompenzálni tudná a termelésre gyakorolt hatásokat. "Ez több ezer munkahelyet fenyeget a Mercedesnél" - mondta Lümali. Az üzemi tanács vezetője az időkeret jelentős módosítását kérte.
Az Európai Bizottság novemberben javaslatot tett a szennyező anyagok, például a nitrogén-oxidok határértékeinek felülvizsgálatára. Az uniós tagállamoknak és az Európai Parlamentnek még tárgyalniuk kell a projektről, és meg kell állapodniuk a közös álláspontról. A brüsszeli hatóság szerint a közúti közlekedés a legnagyobb légszennyező forrás a városokban. Az új szabvány célja tisztább járművek és jobb levegőminőség biztosítása a polgárok egészségének és a környezetnek a védelme érdekében – írja a német honlap.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!