fejlesztések

Ettől a műszerfaltól minden autós elolvad, 2025-ben indul a sorozatgyártás

2023.01.09.

A Continental technológiai vállalat a CES 2023 kiállításon mutatja be ívelt ultraszéles kijelzőjét (Curved Ultrawide Display). Az „ultraszéles” 1,29 méteres szélességet jelent és a kijelző a két A-oszlop között terül el. A 47,5 colos TFT-kijelzőt több mint 3000 LED világítja meg egy 7680x660 pixeles aktív területen. A mátrix-háttérvilágítás kiváló, nagy kontrasztú képminőséget eredményez, és lehetőséget kínál a képernyő azon részeinek elsötétítésére, amelyekre nincs szükség. Ez a helyi fényerőszabályzó technológia energiát takarít meg, és növeli az olvashatóság szintjét.

Az ultraszéles kijelző a vezető és az utasok képernyője egyben. Nagyfokú tervezési szabadságot biztosít a járműgyártók számára, hogy futurisztikus, csúcskategóriás vezetői környezetet hozzanak létre, és tartalmat jelenítsenek meg egy egybefüggő képernyőfelületen. A 4200 milliméteres sugarú íves felület harmonikusan illeszkedik a jármű belterébe, így biztosítva, hogy a felhasználó távoli képernyő területeket is lásson a teljes élmény érdekében. A működési koncepció egy láthatatlan kijelzőn alapul, amely igény szerint tökéletesen láthatóvá válik, ezzel pedig kényelmes és biztonságos vezérlést tesz lehetővé. Az ívelt, ultraszéles kijelző sorozatgyártása a tervek szerint 2025-ben fog megkezdődni.

 „Az ívelt ultraszéles kijelző olyan vezetési élményt teremt, amelybe a felhasználók teljesen beleélhetik magukat. A nagy intenzitás és a magas minőség az autót egy négy keréken guruló nappalivá varázsolja. Az extravagáns képernyőformával olyan ügyfeleink igényeit elégítjük ki, akik számára meghatározó a kiváló minőségű vizuális élmény” – mondta Philipp von Hirschheydt, a Continental felhasználói élményért felelős üzleti területének vezetője. „Az érzelmeket és a biztonságot ötvöző képernyők fontos tényezőkké válnak a vásárlási döntéshozatal során. Az ívelt ultraszéles kijelzővel tovább erősítjük technológiai éllovasként betöltött szerepünket ezen a dinamikus piacon, amelyet a gyors technológiai változások jellemeznek.”

In2visible Display: a lényegre fókuszáló működés

Az egyik oszloptól a másik oszlopig terjedő kijelzővel való interakciót egy integrált vezérlő támogatja, amely szinte varázsütésre jelenik meg akkor, amikor éppen szükség van rá. Ez az egyedülálló megoldás megakadályozza, hogy a felesleges információk elvonják a vezető figyelmét. A panel olyan területek kényelmes vezérlésére is használható, amelyek nem elérhetők karnyújtásnyira. A panel haptikus visszacsatolása lehetővé teszi a kijelző használatát anélkül, hogy a vezetőnek le kelljen vennie a szemét az útról. A félig átlátszó felülettel borított láthatatlan kijelzőt vizuálisan és haptikusan is zökkenőmentesen integrálták a belső felületbe. Ha a kijelzőre nincs szükség, akkor láthatatlan, viszont nem üres fekete térként jelenik meg, hanem egybeolvad a dekoratív felülettel, és egyetlen egységet alkot fa, karbon vagy bármilyen más prémium megjelenésben. Emellett a megoldás speciális mátrix-háttérvilágítást alkalmaz. Ez a világítási technológia lehetővé teszi a tartalom megfelelő fényerővel és a lehető legnagyobb kontraszttal való megjelenítését bármilyen megvilágítási helyzetben, látható háttér nélkül.

 „Az In2visible technológiánk és az ívelt ultraszéles kijelző kombinációja egyedülálló, mert megoldja, hogy a vezetőhely képernyői növekvő méretük mellett továbbra is működőképesek maradhassanak. Az egyik oszloptól a másik oszlopig terjedő kijelzők különösen nagy kihívást jelentenek az olyan működési megoldások kifejlesztése terén, amelyek a vezető és az első utas számára egyaránt lehetővé teszik, hogy a teljes képernyőt elérjék. A tökéletesen integrált, a vezető által elérhető vezérlőpanel a legelegánsabb módon oldja meg ezt a problémát, illetve számos autóvezető kérésének is eleget tesz azzal, hogy a kijelzőt érintésvezérléssel teszi kezelhetővé” – mondta Kai Hohmann, a Continental kijelzőmegoldásainak termékmenedzsere.

CES Innovációs Díj a vezetőfelismerő kijelzőért

A vezetőfelismerő kijelző segítségével a Continental egy újabb fejlesztést mutat be a CES 2023 kiállításon. A kijelzőmegoldás új funkcióval egészíti ki a járművezető-felügyeletet azáltal, hogy arcalapú azonosítással teszi lehetővé az érintés nélküli, biztonságos vezetőazonosítást. Ezt a trinamiX integrált arcfelismerő érzékelője, valamint a hozzá tartozó szoftver biztosítja, amely a legmagasabb védelmet nyújtja a harmadik felektől származó csalási kísérletek ellen. A trinamiX arcfelismerő rendszere gyors és megbízható járművezető-hitelesítést nyújt, és így lehetővé teszi az olyan alkalmazások használatát, mint például az autóban történő fizetést, további eszközök alkalmazása nélkül. A vezetőfelismerő kijelző elnyerte a CES Innovációs Díjat a „Járműtechnológia és fejlett mobilitás” kategóriában.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.01.29
Több olajat importált Németország 2022 első tíz hónapjában, mint egy évvel korábban, az....
2023.01.29
Az Inception első pillantásra a távoli jövő autójának tűnik. A koncepció azonban már most is....
2023.01.29
Hamisított adásvételi szerződésekre bukkant egy használtautó-kereskedő cégnél az adóhatóság,....
2023.01.29
Története legnagyobb forgalmát érte el tavaly a főként robogókat és motorkerékpárokat gyártó olasz....
2023.01.29
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Nagyon nagy a baj! ..
2023.01.29
Egy az M3-as autópályán lerobbant tehergépkocsi mentését végző autómentő vezetőjét gázolta halálra....
2023.01.29
Itt a koriszezon, Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjaiban megmutatjuk a legfontosabb....
2023.01.29
A dinamikus kupé japán belpiacos változata esett át egy enyhe ráncfelvarráson - a belső teret új....
2023.01.29
Sikeresen startolt a BME (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem) Aerospace Team által....
2023.01.29
A Pirelli Elect, az e-járművek és plug-in hibridek technológiai csomagja mostantól a gumiabroncs-....