Toyota Corolla

Erősebb és takarékosabb hibrid hajtást kapott a Toyota Corolla

2022.06.06.

A látvány helyett a lényegre koncentrált a Toyota a modellfrissítés során. Az esztétikai változások nem feltűnőek, a hibrid hajtásláncot, a digitális tartalmakat és a biztonságot érintő fejlesztések annál inkább.

Klasszikus, teljes körű ráncfelvarráson esik át 2023 elejére a világ legnagyobb számban eladott személyautója. A Toyota Corolla jelenlegi kiadása 2018 óta van piacon, és ahhoz, hogy megerősíthesse pozícióját, a mérnökök nem csak azokon a területeken frissítik a tudását, ahol a rendkívül gyors technológiai fejlődés ezt elengedhetetlenné teszi, hanem ott is, amiben a Toyota a mai napig etalonnak számít: a hibrid hajtásláncokban.

A műszaki fejlesztés mellett természetesen kötelező gyakorlatként a modellcsalád megjelenését is átdolgozták. A dizájnerek módosították a hűtőmaszk rácsozatát, modernizálták a ködfényszórók keretét, valamint újrarajzolták a könnyűfém keréktárcsákat. A jobban felszerelt ferdehátú és Touring Sports (kombi) kivitelek full LED fényszórókat kapnak, a legfelső felszereltségi szinten adaptív fényszóró biztosít minden körülmények között kivételesen jó látási viszonyokat.

Jóval izgalmasabb, hogy a Toyota átdolgozta a Corolla mindkét benzin-elektromos hajtási rendszerét, és immár az ötödik generációs hibrid technológiával szereli alsó-középkategóriás modellcsaládját. A módosítások a rendszer összes elemét érintik, a belső égésű és az elektromos motort éppúgy, mint a vezérlő elektronikát és a lítium-ion akkumulátort. Az utóbbi jelentősen megnövelt fajlagos teljesítménnyel bír, így annak ellenére erősebb, hogy mérete és tömege egyaránt csökkent – utóbbi akár 18 kilogrammal!

Az 1,8 literes benzinmotorra épülő hibrid egység rendszerteljesítménye a korábbi 122-ről 140 lóerőre emelkedett. Ez jóval dinamikusabbá teszi az autót, amely az előzetes adatok szerint a korábbi 10,9 helyett 9,2 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára, változatlan, 102 g/km CO2-kibocsátás mellett. A 2,0 literes rendszer ugyancsak erősebb lett: a 184 helyett 196 lóerős konfigurációval álló helyzetből négy tizedmásodperccel gyorsabban: 7,5 másodperc alatt érhetjük el a 100 km/órát, miközben a CO2-kibocsátás 110-ről 107 g/km-re csökkent.

Az objektív fejlődés mellett a vezetés élménye is javult. A hibrid vezérlés áthangolásával a mérnökök elérték, hogy a gyorsulás mértéke pontosabban kövesse a vezető szándékát, a gázpedál működtetésének a jellegét. A természetesebb gyorsulási érzetet alacsonyabb motorzajszint kíséri.

Az elmúlt években bárhány felmérést végeztek az ügyfelek körében, azok piactól és márkától függetlenül, egybehangzóan a digitális felhasználói élmény fejlesztését kérték az autógyártóktól. A Toyota elébe ment ezeknek az elvárásoknak, és a modellfrissítés során olyan infotainment technológiát épít be a Corollába, amely nem csak most, de a jövőben is szavatolja a mindenkor modern, naprakész szolgáltatásokat. Ez utóbbi érdekében bevezették a mobil adatkapcsolaton keresztül megvalósuló vezeték nélküli (OTA) szoftverfrissítés lehetőségét. Ezt támogatja a négy éven keresztül biztosított Toyota Smart Connect (vagy a magasabb felszereltségi szinteken Toyota Smart Connect+) online csomag, amely a rendszerfrissítésen kívül a felhő alapú, valós idejű navigációs és útvonal-információs szolgáltatásokat is támogatja.

Az utóbbiak megjelenítésére szolgáló, központi multimédiás kijelző a korábbi 8 helyett immár 10,5 colos képátlóval, nagyfelbontású grafikával és csillogásmentes bevonattal kínál magasabb szintű felhasználói élményt és fényviszonyoktól függetlenül kiváló leolvashatóságot. A műszeregység az alapfelszereltségű modellek kivételével új, 12,3 colos digitális kivitelt kapott, amelyen négyféle stílusban jeleníthetők meg az információk.

A funkciók kezeléséhez mostantól a kormányt sem kell elengednie a vezetőnek, hála a természetes beszédstílust is megértő hangvezérlő funkciónak: nem csak a multimédiás és egyéb kényelmi rendszerek vezérelhetők szóbeli parancsokkal, hanem például az ablakemelők is. Emellett a MyT okostelefonos alkalmazás is rendelkezésre áll, amelyen keresztül a távolból is működtethetők az ajtózárak, a vészvillogók vagy a klímaberendezés, és amely képes megmutatni a felhasználónak, hogy hol parkol járműve.

Ami a biztonságot illeti, a Corolla megkapta az új generációs Toyota Safety Sense csomagot egyéb aktív vezetőtámogató és parkolássegítő funkciókkal kiegészítő Toyota T-Mate rendszert. Ennek értelmében a 2023 elején forgalomba kerülő, megújult Corollákon innovatív rendszer akadályozza meg a gázpedál téves lenyomásából fakadó véletlenszerű gyorsulást, és fejlett érzékelő technológiák kerülik el az ütközést, ha kereszteződésben kanyarodunk be.

A ráfutásos ütközést elkerülő, aktív kormányzásszabályozás immár szemből érkező járművek esetén, azaz a frontális ütközések ellen is védi a Corolla utasait; emellett a Toyota képes elkerülni az oldalirányból érkező ütközéseket, továbbá automatikusan csökkenti a sebességet, ha a vezető túlságosan gyorsan készül kanyarodni. A Toyota T-Mate rendszer két fontos újdonsága a biztonságos kiszállást támogató funkció, amely figyelmeztet, ha közeledő járműre nyitnánk rá az oldalajtókat, illetve a hátsó ülésen utazókra figyelmeztető rendszer, amely megelőzi, hogy véletlenül kisállatot vagy gyermeket felejtsünk a bezárt autóban. Ezek a rendszerek jelenlegi a legfejlettebbek közé tartoznak, arról pedig, hogy ez a jövőben is így maradjon, a vezeték nélküli (OTA) szoftverfrissítés lehetősége gondoskodik.

A modellfrissítés során kiemelt figyelmet szenteltek a Toyota Corolla GR Sport kiviteleknek. A széria sportfelelőse átdolgozott 18 colos, mart felületű keréktárcsákkal, valamint módosított hátsó lökhárítóval folytatja pályafutását. A beltérben friss rajzolatú üléskárpitozás várja az utasokat, a fejtámaszokat és a motorindító gombot mostantól a GR logó díszíti.

Az új Corolla modellcsalád 2023 első negyedévétől kapható Európában.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.29
Idén 125 éve, hogy megalakult az első, törvényszékileg bejegyzett hazai autós egylet, a Magyar....
2025.04.29
A fix tetős 296 Speciale és a lehúzható keménytetős Speciale A 20 százalékkal több leszorítóerőt....
2025.04.29
A göteborgi Chalmers Műszaki Egyetem új tanulmánya szerint az e-rollerekkel kapcsolatos balesetek....
2025.04.29
Csaknem 1,3 milliárd forintos fejlesztési programot jelentett be a kazincbarcikai székhelyű....
2025.04.29
Nézze meg a videót! ..
2025.04.29
A német gyártó negyedéves működési profitjának jelentős csökkenéséről számolt be kedden a gyengén....
2025.04.29
Újabb márkával bővült a túraautós világsorozat.   ..
2025.04.29
Az ADAC 2025 tavaszán ismét tíz német nagyvárosban indítja el e-bike-os sárga angyalokat, hogy a....
2025.04.29
A Mioveniben található gyárban összeszerelt nyolcmilliomodik autó egy Indigo Blue színű Bigster....
2025.04.29
A francia SUV második nemzedéke 2025 második felétől kapható a legnagyobb európai piacokon,....