Mercedes-Benz S-osztály

Először láthatjuk az új S-osztály utasterét

2020.07.14.

Újabb generációváltáshoz értünk a Mercedes-Benz világában, ami mindig az új S-osztállyal kezdődik. Most sincs ez másképp, és úgy tűnik, hogy a jövő digitálisabb, mint valaha.

Mindig is a hagyományőrzés és a letisztult kifinomultság jellemezte a Mercedes csúcslimuzinjainak utasterét. Üdítő kivételek voltak egy olyan világban, ahol már mindent átvettek az olcsó digitális kijelzők, és a minimalista formák. Egészen idáig. Ugyanis hamarosan bemutatkozik a S-osztály új generációja, és a bevezetés első hullámában először az utasterét mutatták meg a nagyközönségnek. Ami, a legkevésbé sem mondható hagyományosnak. Ahol csak lehet, teleszórták hatalmas kijelzőkkel az utasteret, ami a Mercedes esetében annyira nem is fájó, ismerve, hogy mennyire nagyszerű felbontású kijelzőket, átlátható grafikákat, és gyors processzorokat használnak. Ráadásul itt már az MBUX infotainment rendszer második generációjáról beszélünk – ami most debütál.

Persze egy S-osztálynál legalább annyira fontos, ha nem, még fontosabb a hátsó tér, mint az első, ezért hátra is ugyanzok a hatalmas kijelzők, és kényelmi funkciók kerülnek, mint előre. A „Hey Mercedes” felkiálltással akár mind a három hátsó kijelző kezelhető egyszerre, mostantól 27 nyelven. Az autóban összesen 5 hatalmas kijelző van, a legnagyobb 12,8 colos és OLED kijelzős. Akár térbeli nézet is elérhető a frissített digitális műszercsoportnál, hogy még valóságosabb legyen az élmény. Mostantól nem elég egy PIN-kód, egyszerre használ ujjlenyomatolvasót, illetve arc- és hangfelismerést a rendszer, ha vásárolnánk valamit rajta, illetve a beállítások automatikus betöltéséhez.

Persze nem csak a kijelzőkről szól minden. Legalább ennyire különlegessé teszi az új S-osztályt, hogy mostantól kamerákkal figyeli, ha valaki akkor szállna ki az autóból, ha hátulról érkezik valaki, és vörösen villogtatja a hangulatvilágítás fényét, ha veszélyt érzékel a holttérben. Ezenfelül figyeli, hogy a gyerekülés megfelelően van-e becsatolva az első ülésen, az Attention Assist pedig a sofőrt óvja az elalvástól. Mostantól nem csak a központi infotainment kijelzőn, de a head-up display-en is működik a jól ismert kiterjesztett valóság, ami a navigálás élményét teszi futurisztikussá.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.11
Naná, hogy a Tokiói Autószalonon debütál majd a japán Drift King által fémjelzett Hyundai Ioniq 5 N....
2025.01.11
Az Alpine Forma-1-es istálló tartalékversenyzőjeként folytatja pályafutását Franco Colapinto, aki....
2025.01.11
A Szegeden autógyárat építő BYD három új márkakereskedéssel bővíti magyarországi értékesítési és....
2025.01.11
A baleset vétlen elszenvedőjének fedélzeti kamerája rögzítette a felvételt, január 8-án, este.   ..
2025.01.11
A teljes egészében megújuló nyersanyagokból készült üzemanyag (HVO100) a hagyományos dízelhez....
2025.01.11
A koreai autógyártó a mai napon bejelentette, hogy stratégiai együttműködésre lép az NVIDIA....
2025.01.11
Az Egri Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen, aki ittasan vezetve egy bejárati kapu....
2025.01.11
Három speciális kivitellel és egy kulcsfontosságú alkatrészpiaci fejlesztéssel bővíti a GR Yaris....
2025.01.11
A villanyautópiac fejlődése Németországban tavaly elmaradt a várakozásoktól. A szövetségi gépjármű-....
2025.01.11
Andy Cowell lett az átszervezett istálló új vezetője. ..