Ken Block
Hamarosan elkészül Ken Block legújabb Gymkhana videója, a hetedik epizód, amelynek legnagyobb meglepetése az lesz, hogy egy modern raliautó helyett egy teljesen egyedi építésű Mustanggal fog benne mutatványokat bemutatni a híres versenyző.
A szürke-fekete Mustangot a Las Vegas-i SEMA tuningkiállításon mutatták be a nagyközönségnek. Két évig építették a kocsit a Hoonigan Racing Division műhelyében, szinte minden részlete egyedi tervezésű.
A csővázas szerkezetre szénszálas karosszériaelemeket szereltek rá, amelyek élethűen mintázzák az eredeti Mustang formát, de pár kiegészítő megalkotásánál (sárvédőszélesítések, lökhárítók, küszöbök, hátsó szpojler) a raliautók is inspirálták a tervezőket.
Természetesen egy öblös V8-as benzinmotor felelős a Mustang mozgatásáról, a motorháztetőn kikandikáló 6,7 literes erőforrás 845 lóerőt és 975 Nm-t ad le a kompresszoros feltöltésnek köszönhetően. Ekkora erő már túl sok lenne a hátsó tengelyen, ezért Blockék úgy döntöttek, hogy összkerékhajtásúvá alakítják a klasszikus külsejű izomautót. Egy egyedi tervezésű Sadev 4x4 hajtás továbbítja a motor erejét a négy kerék felé.
„Ezen a projekten dolgoztam két éve, hihetetlen volt látni, ahogy valósággá válik a kocsi, és az is, hogy vezethetem a Gymkhana hetedik részében” – nyilatkozta Ken Block. „Az autó és különösen a karosszéria elkészítése során annyira ügyeltek a részletek kidolgozására, hogy eldobtam az agyam. Egyértelműen ez a legjobb Gymkhana autó, amit valaha birtokoltam” – tette hozzá.