BMW

Elkészült a BMW M2 MotoGP Safety Car

2016.02.19.

A 2016-os idénytől új biztonsági autó lép a BMW M4 MotoGP Safety Car helyébe a kétkerekű versenysportok királykategóriájában: az M divízió tervezőmérnökei mélyreható módosításokat hajtottak végre az M2 Coupén, hogy a március 20-i szezonnyitóján már a vadonatúj modell állhasson a leggyorsabb motorkerékpár-pilóták biztonságának szolgálatába.

- Világszerte több millió motorsport-rajongó számolja a MotoGP™ 2016-os szezonnyitójáig hátralévő napokat. A világ legjobb kétkerekű pilótái idén is tizennyolc hajmeresztő futamon szállnak szembe egymással, a világ minden kétséget kizáróan legkeményebb motorkerékpár-versenysorozatában – mondta Frank van Meel, a BMW M divízió elnöke a vadonatúj biztonsági autó nemzetközi bemutatkozása kapcsán.


A BMW M divízió a MotoGP™ 2016-os versenyszezonjától a BMW M2 Coupé műszaki alapjaira épített vadonatúj biztonsági autót helyezi az elsőszámú biztonsági autóként szolgálatot teljesítő BMW M4 MotoGP Safety Car helyére. Elsőszámú biztonsági autóként a március 20-i szezonnyitó futamtól kezdve a BMW M2 MotoGP Safety Car gondoskodik a világ leggyorsabb motorkerékpár-pilótáinak fordulónkénti felvezetéséről és a versenysorozat biztonságáról.

A Detroitban január 11-24. között megrendezett 2016-os Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon debütáló BMW M2 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás az M duplakuplungos automataváltóval: 7,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 185 gramm / km) a génjeibe kódolt motorsport-karakterisztikának köszönhetően biztosítja a BMW M2 MotoGP Safety Car tökéletes műszaki alapjait, miközben az extrém sportos menetteljesítményről a vadonatúj fejlesztésű, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó soros hathengeres benzinmotor gondoskodik.

A 3.0 liter hengerűrtartalomból percenkénti 6 500 főtengely-fordulatnál 272 kW / 370 lóerő maximális teljesítményt, a percenkénti 1 400 és 5 560 közötti főtengelyfordulat-tartományban pedig 465 Nm csúcsnyomatékot varázsoltak elő a mérnökök. A nagyteljesítményű sportoló versenyautós agilitását és kirobbanó dinamizmusát az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés koncepciója, az alacsony súlypont és a minimálisra csökkentett rugózatlan tömeg együttese garantálja.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.17
A HangZóna mai vendége Piri András, az Inter Cars partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2025.04.17
Az észak-amerikai közlekedésbiztonsági biztosító intézet, az IIHS 2025-re megszigorította átfogó....
2025.04.17
A Porsche jelentősen növelte az elektromos járművek értékesítési arányát 2025 első negyedévében:....
2025.04.17
Balesetek és útépítések nehezítik a közlekedést országszerte ezen a nyárias csütörtök délután. ..
2025.04.17
Közlekedési balesetben elhunyt Varga Ákos, az első magyar motorversenyző, aki teljesítette a Dakar-....
2025.04.17
Bár csak egyetlen métert tett meg fejjel lefelé, a teljesítmény így is lenyűgöző. ..
2025.04.17
Ki mondta, hogy egy dobozos áruszállító nem lehet izgalmas? Hogy fölösleges légterelőt és a....
2025.04.17
A Porsche Hungária az ország öt szakképző intézményének adományozott egy-egy oktatási célra....
2025.04.17
Van olyan sztrádaszakasz, ahol 15 km-es a torlódás és akár 1,5 órát meghaladó menetidő-növekedéssel....
2025.04.17
A Rotax motorral szerelt Can-Am márkát elsősorban strapabíró quadjairól és brutális teljesítményű....