Dacia e-modell
A Sandero-alapokra épített Jogger az A-oszlopig megegyezik a testvérmodellel, onnantól kezdve viszont más felépítményt, kombi karosszériát visel. A tengelytávja 30 centivel nagyobb, mint a Sanderónak (2,9 méter), a hossza pedig 45 centivel, így eléri a 4,55 métert.
Öt üléssel 708, hétülésesként, lehajtott és előrebillentett hátsó üléssorral 565 literes a csomagtartó, az ülések kiszerelésével azonban 1,8 köbméternél is nagyobb tér nyerhető. Összesen 64 féle üléselrendezés létezik, a Dacia szerint még a leghátsó sorban is elférnek az 1,9 méternél nem magasabb felnőttek.
Dízel nincs, az egyliteres, háromhengeres benzines turbómotor 110 lóerőt és 200 Nm-t képes leadni. Ha LPG-gázas Bi-Fuel kivitelben kérjük, akkor 10 lóerőt veszít az erejéből, viszont ennek a verziónak 1100 km is lehet a hatótávja, ha a benzin- és a gáztankot is kiürítik. Egyelőre csak a Bi-Fuel kivitel LPG-fogyasztását adták meg, ami a WLTP szabvány szerint 7,6 l/100 km vegyesen.
Egy évvel a piaci bevezetés után, 2023-ban jön a 140 lóerős full hibrid Jogger, ami a Renault E-Tech hibrid hajtását kapja meg, amelyben a benzinmotor egy szívó 1,6-os. Mivel nem plug-in ez a hajtáslánc, zöld rendszámot nem kaphat a Jogger HEV, de így is roppant takarékos lesz: városban az idő 80 százalékában képes lesz villannyal menni, ilyen környezetben 40 százalékkal ígérik takarékosabbnak a normál benzinesnél.
Hiába néz ki valódi terepkombinak a műanyag védőelemektől, alsó védőlemez-imitációktól és a nagy hasmagasságtól a Jogger, összkerékhajtással nem lesz rendelhető.
Az alapmotorral Nyugat-Európában15 ezer eurótól indul az árlista, ami 5,2 millió forintnak felel meg. Vélhetően még hétüléses kivitelben, alaposan felextrázva is megáll majd 6 millió forint alatt a Jogger, ami azt feltételezi, hogy komolyan átrendezheti a magyar újautó-piacot. Nagycsaládos autóvásárlási támogatással pedig 2,5 millió még le is jön az eleve kedvező árból.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!