Subaru
Állandó szimmetrikus összkerékhajtási rendszerével (S-AWD) és e-BOXER hibrid hajtásával a vadonatúj Crosstrek is az elődből ismert értékeket kínálja. A hajtásláncban a közvetlen befecskendezéses, négyhengeres, kétliteres szívó boxermotor szerény, 152 lóerős teljesítményét a Lineartronic fokozatmentes automata sebességváltóba beépített elektromotor egészíti ki.
Az e-BOXER hibrid hajtás bevezetésével még az eddiginél is alacsonyabbra került az autó tömegközéppontja, és tökéletesebb lett az első-hátsó súlyelosztás is. A szimmetrikus összkerékhajtás is optimálisabban osztja meg a vonóerőt az első és a hátsó kerekek között, így az autó állítólag rendkívül kezesen és stabilan reagál a vezető parancsaira.
A Subaru Global Platform padlólemezt is tökéletesítették a mérnökök, akárcsak a futómű és a karosszéria dinamikus jellemzőit. A menetstabilitást javítja a torziós merevség 10%-os növelése, a karosszéria és a felfüggesztési pontok merevségének növelése, valamint a késlekedés nélküli kormányreakciók biztosítása. A jármű oldalsó részén plusz megerősítéseket és nagy szakítószilárdságú acélelemeket építettek be, javítva ezzel az autó ütközésbiztonságát. Emellett sikerült továbbfejleszteni a gyalogosok védelmét is, optimalizálva a motorháztető belső keretszerkezetét.
A külső formaterv tükrözi az autó kemény, strapabíró karakterét. A karosszériát élesebb, dinamikusabb vonalak határolják, megtestesítve a Subaru „Dinamikus és tömör” dizájn-filozófiáját. A hűtőrács védőelemei nagyobbak lettek, a hátsó lámpatest dizájnja kifejezetten magabiztos kiállást kölcsönöz az autónak, és ezt a hatást tovább erősítik a domború sárvédők és a magasra húzott motorháztető.
A Crosstrek hasmagassága 220 mm, és nagyobbak lettek az első és hátsó terepszögek is, így kisebb eséllyel horzsolódik meg vagy akad fel az autó eleje vagy alja. Az aktív életmódot az is támogatja, hogy a jármű vontatási kapacitása 1270 kg.
Belül a fő kezelőfelület a 11,6 colos full HD érintőképernyő, amely központi információs kijelzőként szolgál. A tervezők emellett megtartották a valós, fizikai kapcsolókat is azokhoz a műveletekhez, amelyeknél fontos, hogy a vezető a tekintete elfordítása nélkül is elvégezhesse őket. Ugyanakkor a Crosstrek továbbfejlesztett konnektivitást is kínál, amely kompatibilis a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto rendszerekkel.
Az infotainment rendszerben mostantól PIN-kódos zárolás akadályozza meg, hogy a parkolószolgálatok munkatársai hozzáférjenek a beállításokban szereplő személyes adatokhoz. Emellett az autós jelzést kap az okostelefonjára, ha a jármű elhagyja az előzetesen beállított területet, vagyis a rendszer figyelmezteti, ha a Crosstreket ellopták vagy engedély nélkül vezetik.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!