gyász
Újságíró pályája 1974-ben kezdődött el az akkori egyetlen nyilvános autós lap, az Autó-Motor szerkesztőségében - írja gyászjelentésében a www.azauto.hu. A motorkerékpár- és a sportrovat olvasói gyorsan megkedvelték egyéni hangú írásait, sok autó- és motorversenyző tisztelte, kollégái számíthattak munkabírására, pontosságára. Amikor a rendszerváltás előtti olvadás lehetővé tette a szabad lapalapítást, az elsők között rukkolt ki kollégáival az Autópiac nevű újdonsággal. A lap nagyban az ő munkájának, szellemiségének köszönhette, hogy az időközben megjelent külföldi tulajdonú autós kiadványokkal állta a versenyt, sőt az Autópiac a legkelendőbb autós lap lett. Egy nagy német cég bevásárolta magát a kiadóba. Képviselője egyszer utalt arra, hogy szívesen venné, ha a német márkák javára módosulna a cikkek aránya, az elfogulatlanságát mindennél jobban óvó szerkesztőség vette a kalapját.
Fotó: www.azauto.hu
A portál felidézi: Surányi Péter vezetésével hamarosan megjelent az Autó2, az akkori egyetlen magyar tulajdonú, független autós lap. Ő volt visszavonulásáig a főszerkesztője.
Surányi Péter emlékezetes cikkek és kiadványok sorát hagyta hátra, vezetése alatt minőségi, remek hangulatú kiadói, szerkesztőségi műhely jött létre. Sokunk nem csupán jó kollégára, értő főnökre, sziporkázó ötletgazdára, hanem igaz barátra is talált benne. Szenvedélye volt az újságírás és az autó - írják kollégái a méltatásban. A teljes nekrológit ITT olvashatja el.