Egyrészt százmillió számra találtak gazdára Ázsiában, ahol gyakorlatilag egy egész kontinenst mobilizálták. Főszereplői lettek a Bruce Lee, James Bond és más sikerfilmek ázsiai jeleneteinek, egyfajta tárgyi szimbólumai az ázsiai feelingnek. Időben nagyjából ezzel párhuzamosan a II. világháborút követően Olaszországban és Dél-Európa más államaiban is a kialakuló új világ legjellemzőbb életképeivé váltak a Piaggio Ape különböző rendű-rangú áru-, majd később személyszállító háromkerekűi. Sokan úgy gondolták, hogy a jólét növekedésével ez a járműtípus kihal, szerepét átveszik a kényelmesebb, tágasabb négykerekűek.
Képre kattintva galéria nyílik!
Ez majdnem így is történt, de aztán közbejött valami. A túlnépesedés és a nagyvárosi légszennyezés problémájának általánossá válásával kezdenek új értelmet nyerni ezek a kétségtelenül bájos és praktikus háromkerekűek. Megjelentek a színben, stílusban is dizájnos modell verziók. Ezek mellett természetesen a mini háromkerekűek világát is elérte az elektromos átállás. Nyilván nem véletlen, hogy a mai világ tuk-tuk piacát, amelyen egyre élesebb a verseny, két tuk-tuk gyártó nagyhatalom, az ázsiai Mahindra és az olasz Piaggio kereskedelmi harca uralja. A vásárlók legnagyobb örömére, akik egyre szebb és jobb tuk-tuk-okat vásárolhatnak. Mindeközben megjelent az ismert "retro feeling" is: a dolce-vita 70', 80' évekbeli életérzését a Piaggio Calessino nevű romantikus háromkerekűjével uralja.
Képre kattintva galéria nyílik!
Mindeközben a Mahindra sem pihen. India legnagyobb autóipari cége, amely katonai járműveket, terepjárókat, motorkerékpárokat és traktorokat is gyárt nem akar lemaradni a modernkori riksa piacról sem. Nemrégiben bemutatott e-Alfa Super nevű elektromos tuk-tuk-juk 2,5 lóerős motorja, négy személy szállítására és 95 km megtételére képes.
Képre kattintva galéria nyílik!
Azt, hogy mennyire komoly és komolyan vett piac a riksáké azt az is jelzi, hogy nemrégiben az Audi egy, a társadalmi felelősségvállaláshoz és környezetvédelemhez kötődő akciója keretében használt Audi akkumulátorokat biztosított háromkerekű miniautókhoz. Úgy fogalmaztak, hogy az e hulladék csökkentése érdekében a cél az, hogy legtovább használják a villanyautók számára készített akkumulátorokat, amelyek, miután elsődleges életükön túlvannak, még mindig kellő kapacitásúak ahhoz, hogy más járművekben használják őket, majd amikor már onnan is kikopnak, még mindig alkalmasak lesznek energia tárolásra.