Zöldrovat
A Colombus Consulting iroda által végzett tanulmány szerint a jövőben a töltőállomás-üzemeltetőknek a felhasználás sokféleségéhez kell igazítaniuk a hálózatot, meggyőzve a felhasználókat a könnyű használatról és az energetikai fejlesztésekre összpontosítva.
A Colombus becslései szerint 2030-ra Franciaországban több, mint 6,5 millió töltőpontra lesz szükség a speciális járművek és könnyű tehergépjárművek, valamint 5,5 millió elektromos és hibrid gépjárműpark számára.
Az iroda szerint az elektromos autótöltő infrastruktúrát a használat alapján 4 részre lehet osztani: autópályák, gyorsforgalmi utak, munkahely, otthon. Úgy vélik, leginkább a célállomás-terminálok lesznek többségben az útvonal-hálózathoz, tehát az autópályák, gyorsforgalmi utak és a városok perifériáihoz képest.
A feltöltés teljesítménye és frekvenciája a terminálok helyétől függ. A normál töltések (3,7 – 11kW) a felhasználások közel 85%-át teszik majd ki 2030-ban. Az úgynevezett ultragyors töltés (több, mint 130kW) csak a 200km-nél nagyobb távolságot megtevők igényeihez szükségesek, tehát ezek 90%-a az autópályáknál történik. Munkahelyeken vegyes töltés lehetséges: 37% lassú (3,7kW), 46% normál (7-11kW) és 17% gyors (22-50kW).
Töltésre fel! (forrás: flotauto.com, Colombus Consulting)
A szakemberek egybehangzó véleménye szerint ezt a technológiát erőteljes ütemben fejleszteni kell 2020-tól. Ugyanakkor arra is ügyelni kell majd, hogy este 7 órakor, amikor a villamosenergia-fogyasztás csúcsa van, ne legyen túlzott az ilyen irányú felhasználás. Természetesen a használat trendjei idővel változhatnak, ahogy az akkumulátorok kapacitása is növekszik majd.