e-autó
A Müncheni Műszaki Egyetem és a szingapúri Nanyang Műszaki Egyetem mérnökei közösen alkották meg az EVA nevű elektromos hajtású taxi tanulmányautót, amelyet elsősorban a szingapúri utcákra szánnak, de más trópusi városokban is beválhat.
A négyüléses, tágas kocsit speciálisan a trópusi éghajlatra tervezték: a légkondicionálója a plafonból huzatmentesen hűti az utasteret, a speciális ülések képesek hőt és párát elvonni az ülés felületéről. Ügyes ötlet az is, hogy az első utasülés pár mozdulattal olyan gyereküléssé alakítható, amelyben a gyerek (9 hónapos kortól 3 évesig) menetiránynak háttal ül, ami nem csak biztonságos, de azért is jó, mert a szülővel végig fennmaradhat a szemkontaktus. Az utasok az online fedélzeti rendszeren keresztül jegyeket vagy éttermi helyeket foglalhatnak utazás közben, de az okostelefonos alkalmazás arra is lehetőséget ad, hogy beállítsák a légkondicionálót vagy az audiorendszert.
Az EVA teljesen elektromos hajtást kapott, az 50 kilowattórás akkumulátor mélyen, az utastér alatt kapott helyet. A 67 lóerős villanymotor 10 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/h-ra az autót. A kocsi hatótávolsága 200 kilométer, a töltés viszont csak 15 percet vesz igénybe, ha mind a két orr-csatlakozón gyorstöltőt csatlakoztatnak a kocsihoz.