Audi

Elektromos szabadidő-autókon dolgozik az Audi

2015.03.11.

A pár éven belül érkező, kupés formájú Q6-os és Q8-as is kapható lesz elektromos e-tron változatban.

Az Audi az éves beszámolóján, Ingolstadtban jelentette be, hogy a Q1-es mellett új, nagyobb szabadidő-autókon is dolgozik. Ezek közül a kisebb valószínűleg Q6 néven fog bemutatkozni 2017 végén. A kocsi az új Q7-esben is használt moduláris MLB padlólemezre épül, de az elektromos e-tron változatában lesz egy 100 kilowattóra teljesítményű akkumulátor is.

 


A Q6-osról már egy ízelítő képet is mutattak a konferencián

Az Audi azért kénytelen elektromos autókat fejleszteni, mert az Egyesült Államok 8 államában 2025-re 15 százalékra kell növelni az elektromos autók arányát az újautó-értékesítésben. Dr. Ulrich Hackenberg, az Audi technikai igazgatója a sajtótájékoztatón elárulta, hogy a Q6-os formája sok részletében hasonlítani fog a Prologue tanulmányautóra, és azt is, hogy az MLB padlólemezt a kezdetek óta úgy tervezték, hogy az alternatív hajtásláncokhoz szükséges kiegészítőket (akkumulátor, gáztartály) el lehessen helyezni benne.

A sportos formájú, kupés tetővel rendelkező Q6-os a BMW X6-osnak és a Mercedes GLE Coupénak lesz a konkurense, az elektromos e-tron változat pedig az idén bemutatkozó Tesla Model X-től szeretne majd vevőket elhódítani.

Egy évvel a Q6-os után, 2018-ban érkezhet meg a kereskedésekbe az Audi legnagyobb szabadidő-autója, a több mint 5 méter hosszú, akár hétülésesként is rendelhető Q8-as. Már zöld jelzést kapott a nagy SUV gyártása, de még a formatervet sem véglegesítették. Műszakilag a 2016-ban érkező új A8-assal lesz közeli rokon a Q8-as, de a nagyobb hasmagassággal és az emelhető, légrugós futóművel könnyebb terepen is elboldogul majd. Kizárólag V6-os és V8-as motorokkal lesz kapható a csúcsmodell, de lesz belőle konnektoros hibrid és teljesen elektromos változat is a Q6-oshoz hasonlóan.

A Q8-as már az MLB platform következő nemzedékén nyugszik majd, amelyet jelenleg is fejleszt a Volkswagen-konszern az Audi vezetésével. Ha elkészül, erre épül majd a Volkswagen Touareg, a Porsche Cayenne, a következő Audi Q7 következő generációja, de olyan exkluzív szabadidő-autók is, mint a Bentley Bentayga és a Lamborghini Urus. Az alumínium, a nagyszilárdságú acélok és a szénszál-erősítéses műanyag nagyfokú használatától azt várja az Audi, hogy a Q7-es tömegéből 300 kilogrammot tudnak majd lefaragni, és, hogy a Q8-as alapváltozata két tonnánál könnyebb lesz.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.04
Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell....
2024.05.04
A november 4-re virradóra történt éjszakai baleset végzetes következményekkel járt: nem sokkal....
2024.05.03
Az MG Motor átütő sikert aratott a Román Nemzeti Szuper Szlalom és Elektromos Jármű Bajnokságban. ..
2024.05.03
Connect workshopra invitálta minap az autós szakújságírókat az Audi Magyarország, ahol a márka....
2024.05.03
Jól szerepelt a marrákesi futam időmérőjén a Hyundai magyar versenyzője. ..
2024.05.03
Salzburgban komoly konfliktusok forrása a parkolás – írja a Heute című osztrák napilap. ..
2024.05.03
Visszatérnek a nosztalgiajáratok a fővárosba, ismét megjelennek az utakon és a vágányokon a....
2024.05.03
14 éves a Dacia legsikeresebb modellje, a világszerte szép karriert befutott Duster. Kipróbáltuk a....
2024.05.03
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.03
Noha a hazai jövedelmek reálértéke ismét felfelé ível, a kereslet növekedése az autópiacon ezt csak....