e-mobilitás
A Magna alapítója, Frank Stronach visszatér az autóiparba: a 89 éves férfi pénteken Grazban ismertette terveit, hogy új elektromos járműgyárat létesít Stájerországban – írja az orf.at
A projekt konkrétan a „Sarit” nevű elektromos autóról szól, amelynek maximális sebessége 30 km/h.. Az együléses (kétülésest is tervezik) körülbelül két méter hosszú és egy méter széles, három kerekű. Elektromos hajtású, egy feltöltéssel 80 kilométert tud megtenni és bármilyen aljzatból tölthető.
Fotó: orf.at A képre kattintva az ORF oldalán videón is megnézheti a kisautót.
A gyártás márciusban kezdődik a kanadai Torontóban, de Stájerországban is építenek gyárat - a Graz melletti Laßnitzthalról tárgyalnak, mint gyártási helyről, de pontos ütemtervet még nem állapítottak meg. A terv szerint a gyárak elsősorban a beszállítóktól származó alkatrészeket szerelik össze. Stronach becslései szerint egy évi 120.000 jármű gyártási kapacitással rendelkező gyár 30-40 millió euróba kerül.
"Otthonról munkába és vissza"
"A fő cél az otthonról a munkahelyre és visszafelé vezető út" - mondta a terveiről Kelet-Stájerország szülötte és a Magna alapítója. Ha a kanadai tervek sikeresek lesznek, további telephelyeket kell létrehozni az USA-ban és Európában - „a nagyvárosok közelében”. Ausztriában a Gleisdorf melletti központ mellett egy másik helyet is el tudna képzelni Bécs közelében - Stronach szerint akár 1000 munkahely is létrejöhetne itt.
A projekttel Stronach nagy léptékben szeretne bejutni a mikromobilitásba - ezen a területen több nagy autógyártó cég már dolgozik: a Renault már régóta értékesíti a Tweezy-t, a Citroen az Ami –val próbálkozik, az Opel pedig a Rocks-e-vel - írja az orf.at
Barbara Eibinger-Miedl (ÖVP) gazdasági miniszter a kis elektromos autót lehetőségnek tekinti Stájerország számára: „Számunkra ez ismét aláhúzná Stájerország innovatív erejét. A jövő mobilitását is nagyon nagy mértékben fejlesztik majd itt, Stájerországban, legyen szó új vezetési formákról, mint az automatizált vezetés. És ha itt létrejön egy új zászlóshajó a mikromobilitás területén, és újra itt van Stájerország, akkor ez tovább erősíti nemzetközi hírnevünket. "
A „Sarit” ötlete néhány évvel ezelőtt merült fel a Magna alapítójában és tulajdonosában, amikor egy forgalmi dugóban állt a Toronto felé vezető úton: „Ez energiapazarlás, és az autók 95 százalékában csak a sofőr ült. "Ez volt az oka annak, hogy a mikromobilitás területéről származó modellekkel foglalkozunk - folytatta Stronach. Meggyőződése, hogy a kis járművek jelentik a jövőt, "akár akarjuk, akár nem". Véget értek azok az idők, amikor egy házról, egy garázsról és egy nagy autóról álmodoztunk, mert korábban kevesebb volt a forgalmi dugó.
A „Saritnak” egyébként semmi köze a Magnához - saját kijelentései szerint Stronach nem beszélt régi társaságával a tervekről. A "Sarit"-ot a Stronach International építi, amelyet a 89 éves férfi alapított és ő az egyetlen részvényes. Pontos szabályokat dolgozott ki: a nyereség 40 százaléka az unokáit illeti, 20 százalékát a vezetők és a dolgozók kapják, és tíz százalék szociális adományként megy el, 30 százalékot pedig újra be kell fektetni a vállalkozó szerint.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!