Ford F-150

Elektromos autóval indulhat újra a Ford a Pikes Peaken

2024.06.05.

Az év egyik legérdekesebb autóversenyén a Ford egy teljesen elektromos modellel készül rajthoz állni.

Június 23-án indul a Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC), a híres hegyi autóverseny, amelyet nem meglepő módon a coloradói Pikes Peaken rendeznek. Az idei lesz a 102-dik futam és 6 kategóriában indulnak versenyzők, köztük a magyar Keskeny László is, aki bár ismert sofőr itthon, az idei lesz az első PPIHC futama. A "Felhők Fölötti Versenynek" is nevezett hegymászás több, mint százéves múltjával az amerikai kontinens második legrégebbi autós megmérettetése, természetesen csak az Indy 500-as mögött. A pálya 19 983 méter hosszú és 156 kanyar szerepel benne, nem is beszélve az 1440 méteres szintemelkedésről. A célvonal 4301 méterrel a tenger szintje felett van, így mindenképpen embert és autót próbáló megmérettetésről van szó. 2012-ben teljesen leaszfaltozták a pályát, ami sokaknak nem tetszett, de új utat nyitott meg az autógyártók számára.

Az egynapos esemény arra is remek alkalom, hogy a gyártók bemutathassák, mire is képesek modelljeik és a teljesen járható pálya miatt nem is kevés márka nevez be a versenyre. A Hyundai négy autóval is indul, köztük két IONIQ 5 N-nel is, a Ford viszont eggyel magasabbra rakta a lécet és egyik legújabb modelljének átalakított változatát nevezte be a hegyi futamra. Ez nem más, mint a Ford F-150 Lightning, a világ egyik legismertebb modelljének elektromos változata.

2018 óta áll a leggyorsabb futam a PPIHC történelmében, amikor a francia Romain Dumas egy, külön a Pikes Peakre átalakított Volkswagen I.D R volánja mögött 7 perc 57 másodperc alatt tette meg a majdnem 20 kilométeres távot. A Ford ezt a rekordot próbálta meg megdönteni tavaly Transit Supervanjével, amely egy 1400 lóerős kisbusz, és bár itt is Dumas ült a volánnál, végül 8 perc 47 másodperces futamidőt sikerült beállítania, amivel a kategóriában rekorder lett, de Dumas saját rekordját nem tudta elérni. Az éves versenyek előnye az, hogy csupán csak 365 napot kell várni az újabb lehetőségre - bár idén ez éppen 366 nap. Mindenesetre a Ford idén is próbálkozni fog és a Transit helyett az amerikaiak kedvenc járművét, az F-150-est indítja, annak is Lightning elektromos változatát.

A tavalyi Ford Transit SuperVan 4.2 rekordot döntött a kategóriájában.

A modell igen népszerű a kontinensen és a Ford jelenleg vezető helyen áll a pickup szegmensben és bár a pickupok még mindig nem annyira elterjedtek Európában, a modellt Norvégiában és Svájcban is árulja az amerikai cég. Egyrészt azért, mert a norvégok a kontinens legnagyobb elektromos autó-vásárlói, másrészt mert a svájciaknál egy ekkora autó nem okoz gondot, sem pénzügyileg, sem parkolás kérdésében, mivel a hegyek között egy ekkora autó nagy előnyt jelent.

A  gyártó saját bevallása szerint azért az F-150 Lightning SuperTruckot választották versenylovuknak, mert az Amerika Hegyének nevezett Pikes Peak remek teszthelyszín lesz az újnak számító modell további fejlesztéséhez. Sajtóközleményükben azt írták, hogy az extrém körülmények miatt az elektromos hajtás határait feszegethetik majd, ezzel a hiányosságok sokkal könnyebben előjönnek. Az akkumulátor, a motor, az inverter és a jármű szoftvere is komoly elemzés alatt lesz, mindent figyelni fognak a mérnökök.

Bár nem sokat tudni arról, hogy milyen motorral és milyen kinézettel jelenik meg az elektromos pickup, a Ford egy rövid videóval kecsegtette az érdeklődőket. Azt is elmondták, hogy ismét Romain Dumas lesz a pilóta, ezért reménykednek benne, hogy a 2024-es évben a francia le tudja győzni korábbi rekordját. Azt is elmondták, hogy a pickup a 150-es rajtszámmal indul a selejtező körökön Colorado Springsben június 18. és 20-a között. Addig sem pihen a cég, két másik elektromos modelljét is teszteli, a Mustang Super Cobra Jet 1800 és a Mustang Mach-E 1400 mérései további adatokat szolgáltatnak a versenycsapatnak arról, hogyan viselkedik az akkumulátor és mennyire melegednek fel a jármű bizonyos alkatrészei extrém behatások miatt. Ez a tudás azért is fontos, mert a gyártó 2026-ban ismét versenybe száll a Forma-1-en, az Oracle Red Bull Racing partnereként.

Képek forrása: Ford Press

Forrás: 
motor.es

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.23
A legszebb nyitott magyar busz hatvanévesen is fiatalos és nem csak kondíciójával, hanem....
2024.09.23
A BMW Group Steyr-i gyára teljes egészében távfűtésre áll át: a rendszeres működéséhez szükséges....
2024.09.23
Mire számítsunk?   ..
2024.09.23
– Folytatódik a sikeres együttműködés Győr városának kézilabdás kiválóságaival: az Audi Hungaria....
2024.09.23
Az autóipari ellátási lánc a digitális technológiákat a láthatóság javítása érdekében alkalmazza,....
2024.09.23
A győri Széchenyi István Egyetem arra törekszik, hogy az autó-motor sportban is Magyarország első....
2024.09.23
Remekül alakult Molnár Martin idei utolsó előtti versenyhétvégéje a brit Forma–4-ben. A Virtuosi....
2024.09.23
Az elmúlt hetekben ismét megnőtt a vadbalesetekről szóló hírek száma, ami összefügésben áll az....
2024.09.23
Javítási munkák kezdődnek kedden az M31-es autópályán, Gödöllő közelében, az 5-7.....
2024.09.23
A kocsi egyike azon nyolc modellnek, amelyeket 2023-ban harangozott be a gyártó és amelyekkel meg....