e-mobilitás
VW ID.3 Fotó: VW
A Volkswagen tavaly megelőzte a Teslát a német elektromos autók piacán. A Szövetségi Közlekedési Hatóság (KBA) keddi bejelentése szerint 2023-ban mintegy 70 600 tisztán VW elektromos járművet regisztráltak újonnan. Ez 11,7 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A Tesla-járművek új regisztrációinak száma csaknem 63 700 volt, lényegesen alacsonyabb az előző évinél (mínusz kilenc százalék). Ez csak a második helyre volt elég.
2023-ban Németországban összesen mintegy 524 200 tisztán elektromos meghajtású autó érkezett az utakra. Az előző évhez képest ez 11,4 százalékos növekedést jelent. Az összes elektromos jármű részesedése a 2,84 millió új regisztrációból 18,4 százalék volt (2022: 17,7 százalék).
Ha nem az egyes márkák, hanem a vállalatok alapján állna össze a rangsor, a VW még előrébb lenne: a 30 600 Audi mellé 23 500 Skoda, 17 500 Seat és 5 700 Porsche csatlakozna. Ez összesen csaknem 147 900 elektromos jármű – ami 22 százalékos növekedésnek és több mint 28 százalékos piaci részesedésnek felel meg. A Tesla mögött a Stellantis csoport áll – amely magában foglalja a Citroënt, a Peugeotot és az Opelt – csaknem 71 300 elektromos autóval.
A kínai gyártók felzárkóznak
Összességében a három német autógyártó cég - a VW, a Mercedes-Benz és a BMW - jelentős nyereséget tudott elérni az elektromos szegmensben: 2023-ban 32 százalékkal nőtt a három német cég elektromos autóinak új regisztrációja. Ez derül ki az EY tanácsadó cég elemzéséből. Az e-szektorban tevékenykedő három vállalat piaci részesedése a 2022-es 38 százalékról 2023-ra 46 százalékra emelkedett.
A kínai gyártók tulajdonában lévő márkák lényegesen alacsonyabb szinten voltak, de ezért figyelemre méltóak a magas szintű dinamizmusuk. 2023-ban kilenc százalék volt az új elektromos regisztrációk aránya. Ez kétszer annyi, mint egy évvel ezelőtt, és nyolcszor annyi, mint 2021-ben.