Honda

Együtt reformálná meg a Honda és az Isuzu a nehéz-tehergépjárműveket

2023.05.28.

A Hondát választotta partneréül az Isuzu, hogy kifejlessze és gyártsa a 2027-ben érkező, üzemanyagcellás nehéz-tehergépjárműveinek üzemanyagcella-rendszerét.

Az Isuzu és a Honda közös K+F tevékenységének köszönhetően már napvilágot látott egy tesztcélokat szolgáló üzemanyagcellás nehéz-tehergépjármű, ami rendszámot kapott Japánban, tehát közutakon is használható. Az Isuzu és a Honda hiszi, hogy a hidrogénalapú, szén-dioxid-kibocsátás nélkül működő hajtásláncok segíthetnek karbonsemlegessé tenni a nagy távokon közlekedő, hosszan használt nehéz-tehergépjárműveket, melyeknél fontos a gyors újratankolás.

Mióta 2020 januárjában aláírtak egy – a nehéz-tehergépjárművek hajtásláncként alkalmazott üzemanyagcella-rendszerének fejlesztésére vonatkozó – megállapodást, a két vállalat nagyot lépett előre az alapvető műszaki megoldások kidolgozásában, biztosítva az üzemanyagcellák kompatibilitását, a nehéz-tehergépjárműveket és a gépjármű-irányítási technológiákat. A cégek már a jelen pénzügyi év vége előtt, azaz 2024. március 31-ig szeretnék megkezdeni a tanulmánymodell közúti, bemutatójellegű próbáit. Teljes mértékben kihasználva a közös munka során szerzett tapasztalatot és tudást, a két vállalat folytatja a termékek fejlesztését, hogy teljesítményüket és egyéb képességeiket illetően is megfeleljenek a nehéz-tehergépjárművekkel szemben támasztott követelményeknek, illetve a vásárlói elvárásoknak.

Az együttműködő felek természetesen saját erősségeiket is kihasználják majd, hogy felgyorsítsák a tiszta, halk, kis rezgésű, üzemanyagcellás nehéz-tehergépjárművek fejlesztését. Az üzemanyagcellás nehéz-tehergépjárművek révén a teljes járműiparnak, tehát szállítmányozócégek sokaságának is lehetősége nyílik majd, hogy elmozduljon a tiszta energiák felé, és még tudatosabban használja fel a hidrogént. Ezzel az Isuzu és a Honda közös célja, a karbonsemleges társadalom is megvalósulhat.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.09.21
Ez a kompakt Mercedes-Benz már nem egyszerűen prémium autó, sokkal inkább a luxus kategóriába....
2023.09.21
Rendhagyóan telt az „5 tengelyen-biztos kézzel!” közlekedésbiztonsági és vezetéstechnikai verseny....
2023.09.21
Miért csak mostanában hallunk új dolgokat a Mitsubishiről, és hogy alakul nagy visszatérésük az....
2023.09.21
Elhunyt dr. Kovács Ferenc, a közlekedéstan győri professzora - közölte a Széchenyi István Egyetem. ..
2023.09.21
A Chemnitzi Műszaki Egyetem autószakértői arra számítanak, hogy a Kínából érkező import jelentősen....
2023.09.20
A Reuters cikke szerint a Tesla rejtett csoportot hozott létre, hogy elhallgattassa a hatótáv-....
2023.09.20
A brit kormány öt évvel elhalasztotta a belsőégésű motorral felszerelt új járművek értékesítési....
2023.09.20
Van, hogy a praktikum fontosabb, mint a szépség. Így van ez a 21-dik század Honda Motocompojánál is....
2023.09.20
Egy autós fedélzeti kamerája rögzítette azt felvételt az M0-son, kedden kora délután, amelyen....
2023.09.20
Én vagyok a rút kiskacsa. Eleinte sokan csúfoltak, kinevettek. Billegve jártam, csetlettem-....