Daimler

Egyre kedveltebbek a nagy Mercedesek

2019.02.18.

- Az új emissziós mérési eljárás bevezetésének közvetett hatása és a vásárlók nagyméretű autók iránti preferenciája megemelte tavaly a Mercedes-Benz márka modellpalettájának átlagos szén-dioxid-kibocsátását - ismerte el a Daimler AG jelentése.

A Mercedes-Benz tavaly egész évben eladott összes személygépkocsi modelljének átlagos szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként 132 gramm volt, a furgonokkal együtt pedig 134 gramm. A kibocsátási átlag 2017-ben alacsonyabb, 125 gramm volt a személygépkocsiknál és 128 gramm a furgonokkal együtt. A kibocsátási értékek a növekedés ellenére sem érik el a megengedett határt.

A Mercedes-Benz számára jelenleg megszabott felső kibocsátási határérték a személygépkocsiknál 138 gramm, a furgonokkal együtt 139 gramm. A kibocsátási értékek növekedését a Daimler arra vezeti vissza, hogy azt az új emissziós mérési eljárás, a WLTP tavaly szeptemberi bevezetése ellenére is még a régi NEFZ tesztelési eljárás alapján kell kimutatni. A WLTP a tényleges üzemszerű használatot pontosabban modellező, az elődjénél lényegesen szigorúbb mérési eljárás.

A visszaszámolás a Daimler indoklása szerint így a NEFZ eljárás szerint végzett méréseknél magasabb értékeket eredményez. Az emissziós értékek növekedéséhez a vásárlói preferenciák is hozzájárultak a Daimler közleménye szerint. A vásárlók ugyanis egyre inkább a nagyméretű SUV modelleket, valamint az alacsony fogyasztású, kedvezőbb szén-dioxid-kibocsátási paraméterekkel rendelkező dízelautók helyett a benzineseket részesítik előnyben.

A Daimler ennek ellenére is az átlagos szén-dioxid-kibocsátás csökkenésére számít modellpalettájánál az idén, még ha szerény mértékűre is. A kibocsátási értékek 2020-től viszont az elektromos autók nagyszámú piacra dobásának köszönhetően jelentős mértékben csökkennek majd és nem érik majd el a 2021-től a Daimler számára előírt 105 grammos határértéket.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.27
A példátlan ütemű technológiai fejlődés és a mesterséges intelligencia korában a jövőbiztos tudás....
2025.01.27
Két hazai nagyvárossal közösen pályázott az egyetem döntéstámogató megoldások fejlesztésére. ..
2025.01.27
A KDH ( Kereszténydemokrata Mozgalom) képviselőcsoportja azt szeretné elérni, hogy a....
2025.01.27
A légszennyezettségi mérések szerint a bécsi levegő tisztasága az utóbbi évek legjobb eredményeit....
2025.01.26
A veterán francia péntek óta állt az élen, és a vezetést a trükkös, több kiesést hozó utolsó napon....
2025.01.26
Az újabb vasúti baleset miatt a MÁV-csoport megerősített pótlóbusz-flottával készül a....
2025.01.26
Újév, új remények? Nos, ha a zsebünkbe nyúlunk, akkor biztos vagyok benne, hogy keresni kell a....
2025.01.26
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Járó motor, fogyó benzin. ..
2025.01.26
Megdöbbentő adatok arról, hogy mikor és milyen választással járunk a legjobban. ..
2025.01.26
Az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán forgalomkorlátozásra kell számítani – írta az....