motorfejlesztés
1995-ben még csak 95 lóerősek voltak az eladott autók, 2014-ben pedig már 140 lóerős volt az átlagos jármű. A látványos teljesítménynövekedés a Volkswagen által gyártott autók esetében 62 százalékos.
1995-ben az átlagos WV-autók motorja 79 lóerős volt, ugyanez tavaly már 128 lóerőre emelkedett.
Egyre nagyobb teljesítményhez egyre kissebb fogyasztás társul.
A statisztikából az is kiderül, legkisebb mértékben a Porsche autók motorjának ereje növekedett, igaz, az átlagos Porsche 1995-ban is már 290 lóerőt tudott, 2014-ben ez a szám 342-re nőtt.
Az egyes gyártók motorjainak teljesítménye így változott lóerőben:
Gyártó |
1995 |
2014 |
Változás 1995/2014 |
Porsche |
290 LE |
342 LE |
17,9 % |
BMW |
147 |
193 |
31,3 |
Audi |
128 |
182 |
42,2 |
Mercedes |
138 |
179 |
29,7 |
Átlag |
95 |
140 |
47,4 |
VW |
79 |
128 |
62 |
Ford |
84 |
123 |
46,4 |
Opel |
84 |
122 |
45,2 |
Forrás: CAR Universität Duisburg-Essen |
A lóerő növekedés egyik fő okát abban látja a Duisburg-Esseni Egyetem CAR Intézete, hogy jelentősen növekedett a SUV típusú járművek eladása, amelynek átlagos teljesítménye 166 lóerő. 1995-ben az új autó eladások mindössze 6,5 százaléka volt, SUV, tavaly pedig már 18 százaléka.
További érdekesség, hogy miközben a motorok teljesítménye fokozatosan nő, a fogyasztásuk ezzel ellentétében csökken, mivel a gyártók egyre takarékosabb motorokat fejlesztenek ki.
A 140 átlagos lóerőhöz 5,6 liter benzin vagy 5 liter dízel átlagfogyasztás társul.