Jaguar

Egymillió fontba kerül a régi-új Jaguar E-Type

2014.08.12.

A könnyűépítésű E-Type-ok 18 darabos szériájának utolsó harmadát idén készíti el a Jaguar, 51 évvel az első tucat után.

A Jaguar Land Rover nemrég alakított Special Operations részlege bemutatta az „új” Lightweight, azaz könnyű építésű E-Type prototípust, amelyet a Pebble Beach luxusautó kiállításon fognak először megmutatni a nagyközönségnek. Később ezt hat autó követi még.

A kocsi története egészen 1963-ig nyúlik vissza, amikor a Jaguar úgy döntött, hogy készít egy 18 darabos limitált szériát az E-Type könnyített, alumínium karosszériás változatából. Annak idején csak 12 darab készült el, de a brit gyártó idén úgy döntött, hogy megépíti a maradék 6 autót is, és darabonként egymillió fontért (380 millió Ft) megpróbálja értékesíteni. Mind megfelel majd az FIA előírásainak, így alkalmasak a historic versenyeken való részvételre.

Természetesen nem volt könnyű több mint fél évszázaddal később, eredeti állapotban megépíteni az autót, de, amint a képek is bizonyítják, sikerrel jártak. A szépséges kupé önhordó karosszériája teljes egészében alumíniumból készült, még a levehető tető is, így 114 kilogrammot sikerült lefaragni a tömegből a normál, acélkarosszériás E-Type-okhoz képest.

A 230 egyedi alkatrészt tartalmazó karosszéria elkészítésekor felhasználták a modern, szintén alumíniumból készült Jaguarok (XJ, F-Type) fejlesztése és gyártása során szerzett tapasztalatokat, de maga a forma 100 százalékig megegyezik az eredetiekével.

A nagyrészt csupaszon hagyott belső térben a kagylóüléseket a legjobb minőségű Conolly bőr borítja, a sportkormány fából készül, a váltógomb pedig szintén alumíniumból, akárcsak a motor. A 3,9 literes, három Weber-karburátorral táplált, kétvezérműtengelyes, soros hathengeres motor 340 lóerőt és 380 Nm-t ad le (utóbbit 4500-as fordulatszámnál), a hátsó kerekeket egy rövid áttételezésű négyfokozatú kézi váltón keresztül hajtja. Kívánságra Lucas gyártmányú mechanikus befecskendezőkkel helyettesítik a karburátorokat. Korhű módon a fékek szervótlanok, a kerekek az eredetiekhez hasonlóan csak 15 colosak.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.07
Vádat emeltek két volt vizsgabiztos és a vizsgáztatást meghatalmazás alapján intéző társuk ellen,....
2025.02.07
A HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. segítségével Farkas Kevin a Seventytwo Artbox....
2025.02.07
Szalagkorlátnak, majd a zajvédő falnak csapódott egy tehergépjármű az M3-as autópálya Vásárosnamény....
2025.02.07
A Budapesti Rendőr-főkapitányság munkatársai 99 gyorshajtót mértek be január ötödik hetében. ..
2025.02.06
A HangZóna mai vendége Soltész Bálint rendőrségi szóvivő. ..
2025.02.06
A Volkswagen új hatékonysági mérföldkövet ért el Dél-Olaszországban, a nardói pályán: egy....
2025.02.06
Orvosi incidens történt a Lufthansa Boeing 747-8 típusú repülőgépén – írja a Bild.   ..
2025.02.06
Megkezdődik az M1-es autópálya hatsávosra bővítése Budapest és Győr között 2025 augusztusában. A....
2025.02.06
A Revuelto, az Urus SE és a Temerario díjakat kap a dizájnért, a teljesítményért és a vezetési....
2025.02.06
Lezárják a hétvégén a Lánchidat, valamint a pesti alsó rakpart Eötvös tér és a Jászai Mari tér....