Mercedes
Az érintett modellek főleg az M-osztályból és a GL-osztályos SUV-ok közül kerülnek ki, valamint a 2004 és 2015 között gyártott R-osztályú egyterűkből. Valószínűleg szóban forgó járművek közül sok több mint egy évtized után megy újra márkaszervizbe.
A Mercedes azt állítja, hogy potenciális problémát azonosított az ezekre a járművekbe szerelt fékrásegítőkkel kapcsolatban, és azonnal visszahív 994 407 darab érintett autót. Ha a történet ismerősnek tűnik, az azért van, mert májusban több mint 320 ezer Mercedest hívtak vissza Észak-Amerikában ugyanazzal a problémával. Mára a visszahívás globálissá vált.
A probléma a fékrásegítőt körülvevő hüvellyel kapcsolatos, amely felfoghatja a nedvességet, és végül a nedvesség jelenléte korrodálhatja a fékrásegítőt. Ez hosszabb féktávolsághoz, vagy extrém esetekben a fékerő elvesztéséhez vezethet. „Lehetséges, hogy egy különösen erős vagy kemény fékezés mechanikai sérülést okoz a fékrásegítőben” – áll a Mercedes közleményében.
Bár a rögzítőféket nem érinti a probléma, nem a legszerencsésebb, hogy a két tonnás SUV-t egyedül ezzel próbáljanak meg megállítani.
„Nagyon ritka esetben előfordulhat, hogy az üzemi féken keresztül nem lehet lassítani a járművet. Így megnő az ütközés vagy sérülés kockázata” – tette hozzá a Mercedes közleménye, majd kifejti, hogy a márkakereskedésekben átvizsgálják a járműveket korrózióra utaló jelek miatt, és a hibás alkatrészeket ingyenesen kicserélik.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!