járműadat

Egyedi és egyéni rendszámok az AU-DI 001-től a ZORRO 44-ig

2023.06.17.

Mindkét címben szereplő rendszám egy Audié, a második ára azonban majd' négyszerese az elsőnek. Az utóbbi ugyanis egyedi, az AU-DI 001-es viszont egyéni rendszám, hiszen megfelel a négy betű és három szám alkotta alapkombinációnak. Mért kerül négyszer annyiba a FI-AT 500-as villanyautó rendszáma, mint a TTS Roadsteré?

A minap találkoztam Szegeden egy AU-DI rendszámú autóval, a keret szerint a Porsche Szegednél helyezték forgalomba. Nem sokkal korábban már látni véltem egyet, de azt nem sikerült lefotóznom. Kíváncsi lettem, Győr környékén hány ilyen egyéni rendszámú autó gurul nap mint nap, vagy Budapesten, a Porsche Hungaria vezető járnak-e ilyen hatósági jelzésű Audikkal.

- Sem a Porsche Hungária, sem Audi Hungaria nem foglalt be AU-DI kezdetű rendszámokat, de az ügyfelek között már többen éltek ezzel a lehetőséggel – írta megkeresésemre az Audi vállalati kommunikációért felelős munkatársa.

Az általam fotózott rendszámú autóról a Jármű Szolgáltatási Platformon ügyfélkapus regisztrációval lényegében néhány másodperc alatt megtudhatók a legfontosabbak.

A 2023-as gyártási évű Audi Q8-ast március elején helyezte forgalomba első tulajdonosa, műszaki érvényessége négy évre szól. Háromliteres motor dolgozik benne, teljesítménye 210 kW, az autó saját tömege 2170 kiló és fékezetten 3,5 tonnát vontathat.

Beütöttem a keresőbe néhány általam érdekesnek vélt rendszám kombinációt. Nem mindennapi autóra került az AU-DI 001-es rendszám, ez egy TTS Roadster egyedi azonosítója. A kocsi már 5 éves, a nagyon egyedi rendszámú autó tulajdonosa ma is az első, műszakija 2025 márciusig érvényes. A kétliteres benzinmotor teljesítménye 228 kW, a fehér fényezésű TTS automata váltós és bő másfél tonnát nyom.

Gurul auto AU-DI 500-as forgalmi rendszámmal is, mégpedig egy A5 Coupé, és ez sem mai darab már, 8 éves is elmúlt. Második tulajdonosa vehette rá az egyedi rendszámot, műszakija jövő márciusig érvényes. A háromliteres dízelmotor teljesítménye 180 kW, a fekete fényezésű kocsi automata váltós.

Az AU-DI 500-nál érdekesebb, egyedibb például a FI-AT 500 rendszám, annál is inkább mert a német luxusmárkánál nincs 500-as típusjelzés, a Fiatból meg van bőven. Természetesen már ez is elkelt. Jelenleg a második tulajdonos használja a 2022-es gyártási évű, 1,3 tonnás saját tömegű autót. Hengerűrtartalma nincs, merthogy tisztán elektromos üzemű a Fiat, a teljesítményére 87 kW az adat. Az 500-as színe zöld, ahogy egyedi rendszáma is.

2022. július 1. óta adják új típusú rendszámtáblákat Magyarországon, az alap a négy betű + három szám. Azért, hogy ne legyenek értelmes magyar szavak, az első két betű csak két magánhangzó vagy két mássalhangzó lehet. Az Audi ilyen szempontból szerencsés, 112 450 forintból megvásárolható az értelmes rendszám, nem csoda, hogy már Szegeden is látni több ilyen autót gurulni.

Fontos, hogy az Audiknál egyéni rendszámról szó, itt a formátum megegyezik a sorozatrendszámokéval, ami négy betűből és három számból áll. A Fiat nem úszta meg 435 ezer forint alatt, mert az első két betű nem két magánhangszó vagy két mássalhangzó, nem csoda, hogy eddig még nem kelt el a FI-AT 001-es rendszám. Ezzel szemben “pici” pénzért megvehető például a BM-WX, amire egyébként a szegedi Fiat szalon munkatársa adta a tippet, miután kiderült, ők még nem adtak ki FI-AT rendszámú autót.

A BM-WX még értelmes is, és mint Katona Csabától, a szegedi C-Mobil BMW értékesítőjétől megtudtuk, rögzítettek már fel ilyen kezdetű rendszámot átadott új autóra. Ezzel együtt a BMWX001-es még nem kelt el, szemben a BM-WX 500-assal. Ez utóbbi egyébként egy szűk hatéves autó, már a harmadik tulajdonosnál, tipusjelzése: 520D XDRIVE.

Az egyedi rendszámhoz képest kis pénzért fricskázza a világot egyéni rendszámával a Tesla Model 3 tulajdonosa: SM-OG 001.

A FI-AT 500 már átcsúszott a magasabb árkategóriájú egyedi rendszámba, ahol egyébként minden karaktert az ügyfél válaszhat, a kombinációk pedig három betű + négy szám, öt betű + két szám, hat betű + egy szám. És ez már alapból mind 435 ezer forint.

Itt találtunk egy 8 éves Audi A4-est ZORRO 44-es egyedi azonosítóval, de kedvencünk a számmisztikás HET 7777, ez a Volkswagen Atreon egyedi azonosító a hetes számot tökéletesen kimaxolta.

Fontos, hogy ezek mind létező rendszámok, mert találtunk képeken photoshop megoldásokat is, így kiderült, hogy a BM-WZ 328 például nem létező rendszám. Aki egyedi, vagy egyéni azonosítót szeretne az autójára, mindenképpen a Jármű Szolgáltatási Platform - Magyarorszag.hu oldalon kell kezdenie, ügyfélkapus vagy egyéb azonosítás után indíthatja a lekérdezést.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....