veztőtámogató rendszerek

Egy új technológia megakadályozza az ütközést a holttérben haladó járművekkel

2020.11.09.

A Ford arra fejlesztette ki, hogy a többsávos utakon közlekedők elkerülhessék a holttér miatt bekövetkező baleseteket.

Minden autós számára ismerős az a helyzet, amikor sávváltás előtt a tükörbe pillantva úgy látja, hogy szabad az út, ám váratlanul – szinte a semmiből – mégiscsak ott terem mellette vagy mögötte egy másik jármű.

A rendszeres autópálya-használóknak a sávváltás már megszokott rutint jelent, de néha ők is belefutnak egy-egy veszélyes szituációba, amikor elfelejtik ellenőrizni a holtteret. 2018-ban a brit utakon a balesetek több mint felében fontos szerepet játszott, hogy az autósok nem néztek körül elég alaposan, vagy rosszul mérték fel a másik jármű sebességét vagy haladási irányát.

A Ford új, Holttér Asszisztenssel kiegészített Sávtartó rendszere a vadonatúj Ford Kugában mutatkozik be. A rendszer folyamatosan figyeli, hogy a többsávos úton haladó Kuga holtterébe belép-e egy másik jármű. Ha a vezető sávváltásra készül, de a rendszer azt érzékeli, hogy eközben összeütközhet a holttérben haladó másik járművel, akkor az autó automatikus ellenkormányzással figyelmezteti az autót a sávváltási manőver veszélyére.

“Sok autóst meglepetésként ér, amikor egy másik jármű látszólag a semmiből bukkan fel,” mondta Glen Goold, a Kuga-program főmérnöke. “A Holttér Asszisztenssel kiegészített Sávtartó rendszer olyan, mintha egy plusz szempár figyelne hátrafelé, segítve, hogy egy figyelmetlenség ne fajulhasson valami sokkal komolyabb problémává.”

Hátrafelé néz: Holttér Asszisztens

A Ford kínálatában már több mint egy évtizede szerepel a Holttérfigyelő rendszer (BLIS), ami a külső visszapillantóban megjelenő fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha az autó holtterében egy másik jármű halad.

Az új, Holttér Asszisztenssel kiegészített Sávtartó rendszer egy lépéssel tovább megy, hiszen ilyenkor enyhén ellentart a kormánynak, hogy a vezető észrevegye: veszélyes lenne most átsorolni.

A Holttér Asszisztens radarjai másodpercenként 20 alkalommal, 28 méteres szakaszon ellenőrzik a Kuga melletti forgalmi sávokat; a berendezés 65-200 km/órás sebességtartományban működik. A rendszer automatikusan beavatkozik, ha sávváltás közben (amit a sávelválasztó jeleket figyelő, előre tekintő kamerával érzékel) úgy értékeli, hogy a Kuga összeütközhet egy mellette/mögötte haladó másik járművel.

A Holttér Asszisztenssel kiegészített Sávtartó rendszer körülbelül 30 km/órás sebességkülönbségig tudja hatásosan megakadályozni a balesetet.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.30
B250e: az ügyfél típushibától rettegett, de más baja volt ..
2025.04.30
Donald Trump átmeneti szünetként jellemezte a gépjármű-alkatrészek importjára bejelentett....
2025.04.30
A Huawei vezette autós szövetség bemutatta a Maybach kínai riválisaként elkönyvelt, heteken belül....
2025.04.30
Egyedülállónak nevezte a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét a beruházás keddi....
2025.04.30
Esküdöznek, hogy javítanak a beltér minőségén. ..
2025.04.30
A Honda igazán magasra teszi a lécet a Nemzetközi Jazznapon a díjnyertes Jazz e:HEV, valamint a....
2025.04.30
Egy ittas román sofőr okozott balesetet az M5-ös autópályán, Lajosmizsénél: átszakította a vadhálót....
2025.04.30
A Peugeot kombik története és sikerszériája, több mint 75 évre nyúlik vissza. Igazi kasszasikerek,....
2025.04.30
Bár nem lesz elektromos népautó, mégis hatalmas érdeklődés övezi az Enyaqnál egy mérettel kisebb....
2025.04.30
Kamionba hajtott egy kisbusz az M3-as autópálya 209-es kilométerszelvényénél, Hajdúnánás térségében....