vasútvonal

Egy éve indult újra a személyforgalom a Szeged-Röszke vasútvonalon

2024.11.29.

November végén indult újra a személyforgalom a Szeged-Röszke vasútvonalon, a Szeged és Szabadka között naponta közlekedő öt pár járatot eddig már mintegy 100 ezer utazáshoz vették igénybe – tájékoztatta a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatósága csütörtökön az MTI-t.

A MÁV-csoport közleménye szerint naponta jellemzően 250-300 utas utazik többnyire hivatásforgalmi célból - munkába, iskolába -, de csúcsforgalmi időszakban akár 450-500-an is vonatra szállnak.

A csúcsidőszakokban, péntekenként Magyarországról Szerbia felé, vasárnap délután és hétfő reggel pedig Szerbiából Magyarország felé utaznak többen. Ezenkívül a magyarországi és a szerbiai ünnepnapokon, illetve az adventi időszakban növekszik az utasok száma. A magyar és a szerb vasút közösen biztosítja a járműveket, a MÁV-START 416-os sorozatú Uzsgyi motorvonattal, a Srbijavoz pedig 711-es dízel motorvonattal szolgáltat.

Eddig már több mint 150 ezer kilométert tettek meg ezek a szerelvények, ennek mintegy harmadát a magyar szakaszon. Tíz vonatból kilenc pontosan érkezik, és nem gyakoriak a műszaki meghibásodások sem a vasútvonalon - írták. A tervek szerint 2025 tavaszán helyezik üzembe a villamos felsővezetéki hálózatot Szeged és Szabadka között.

A fejlesztés elkészülte után korszerű villamos motorvonatok járnak majd, a biztosítóberendezés üzembe állítása után – várhatóan jövő tavasszal -, az engedélyezett pályasebesség emelését követően pedig a jelenlegi – határrendészeti vizsgálatokkal együtt – 82-86 perces menetidő is csökkenhet.

A személyforgalom indulásával egyidőben az utasok előtt is megnyitották a felújított, illetve újonnan elkészült állomásokat. A beruházás keretében összesen 1408 méternyi zajvédő falat építettek Szeged térségében, a szakaszon a felújított vasúti átkelőket fény- és félsorompóval látták el a biztonságos közlekedés érdekében.

A rekonstrukcióhoz kapcsolódva elkezdődött a Cegléd-Szeged és a Szeged-Röszke vonalat összekapcsoló deltavágány kivitelezése.

Szeptemberben a beruházáshoz többek között vágánybontást, talajstabilizálást, ágyazatépítést végeztek és váltókat építettek be, szabályoztak. Ezt a biztosítóberendezések fejlesztése, átalakítások, tereprendezés követi.

A Szeged-Rendező állomás és az épülő deltavágány biztosítóberendezési rendszerének próbaüzeme jövő év tavasszal kezdődhet. Ennek sikeres lezárása után az elektronikus biztosítóberendezésre épülő digitális biztonsági és vonatbefolyásoló rendszerek utómunkái is elindulhatnak - írták.

Archív fotók: Kovács András

A deltavágánnyal várhatóan jövő ősztől kötik majd össze a Budapest–Cegléd–Szeged és a Szeged–Röszke vonalat, így Szeged-Rendező állomás érintése nélkül felgyorsulhat az észak-déli és kelet–déli irányú nemzetközi teherszállítás – áll a közleményben.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.15
A brit What car? magazin időről-időre kutatást végez a használtpiacon, hogy egy-egy kategóriában....
2025.01.15
Halálra gázolt a villamos egy férfit keddről szerdára virradó éjszaka a IX. kerületi Gubacsi úton,....
2025.01.15
10 éves Sportage kulcsa került a karácsonyfa alá   ..
2025.01.15
2025-ben a Renault 5 E-Tech electric és az Alpine A290 lett az Év Autója. Az eredményt az európai....
2025.01.15
Gőzerővel zajlik a Forma–1-es versenypályánk megújulása. A Hungaroring a napokban helyzetjelentést....
2025.01.15
Összeütközött két személyautó és egy kisbusz Székesfehérváron, a Kadocsa utcában, azaz a 7-es főút....
2025.01.15
Spanyolországban 1 millió autót adtak el 2024-ben, amivel a piac visszaállt a Covid előtti szintre....
2025.01.15
A viadal honlapja szerint Dalin 64 nap 19 óra 22 perc 49 másodperc alatt hajózta körbe a bolygót,....
2025.01.14
Az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat regisztráltan 1242-en lépték át Bács-Kiskun....
2025.01.14
Jogászként végzett, majd a külkereskedelemben dolgozott és részese volt az újkori magyar....