Lexus LFA

Eddig nem látott felvételek kerültek elő japán tesztpályákról

2021.08.03.

Szenzációs, eddig titkos videók kerültek fel a közelmúltban a Youtube-ra, amelyek a szupersportautó fejlesztésekor készültek Japán egyik legnagyobb és legmodernebb tesztpályáján.

Az LFA gyártása 2010 decemberében indult, mindössze két év után, 2012 decemberében véget is ért, azonban a rövid pályafutás dacára a típus végleg megváltoztatta a Lexusról kialakult képet, és a műszaki öröksége azóta is tovább él a prémiummárka kínálatában.

A karbon karosszériás autó 4,8 literes, tízhengeres szívómotorja 72 fokos hengerszögű, alumínium dugattyús, kovácsolt titán hajtókaros, tömör titán szelepes, és minden hengeréhez külön pillangószelep tartozik, ezért elképesztően spontának a gázreakciói: alapjáratról mindössze 0,6 másodperc alatt pörög fel a 9500/percnél beállított leszabályozásig. Éppen ezért analóg fordulatszámmérő használatáról szó sem lehetett, mert annak mutatója nem tudta volna ezt lekövetni…

A fejlesztésnek egy olyan motor lett a végeredménye, ami az extrém magas fordulatszámnak és a V10-es elrendezésnek köszönhetően hasonlóan lúdbőröztetően szól, mint a 2000-es évek Forma-1-es autói, mégis a Lexusokra jellemző megbízhatósággal üzemel, és a vibrációi is mérsékeltek.

A fejlesztőmérnökök a három, középen kivezetett csővéggel rendelkező titán kipufogó hangját az „angyalok üvöltéseként” írták le, a hasonlat találóságáról most bárki megbizonyosodhat, aki megnézi a Youtube-ra nemrég felkerült videókat, amelyek az LFA fejlesztésekor készültek a fékgyártó Akebono tesztpályáján, Japánban.

Mindkét filmen 5-5 darab LFA látható - ami már önmagában kuriózum -, némelyik épp a boxutcából hajt ki, közben a többi már nagy sebességgel száguld a döntött kanyarban és az azt követő hatszáz méter hosszú egyenesben. A hosszabb videó érdekessége, hogy ebben az LFA kabrió változata – Spyder – is kigurul a pályára, melyből mindössze egyetlen darab készült, és talán még sosem volt látható ilyen tempójú haladás közben. A videó itt és itt látható.

Az Ai-Ring Fukusima prefektúrában, Iwaki városa mellett fekszik, 72,6 hektáros területével ez a legnagyobb tesztpálya Japánban, amit autóalkatrész-gyártó vállalat birtokol. A 3,016 kilométer hosszú, nagy sebességű külső pályának a 200 méteres sugarú kanyarjait 44 fokos szögben döntötték meg, így akár 200 km/h feletti sebességgel is lehet haladni rajtuk (kormányelfordítás nélkül), ami tökéletesen alkalmas volt az előszériás LFA-k tesztelésére.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.09.17
- Újraindít járatokat Budapestről a londoni Gatwick repülőtérre, Oslóba és Odesszába, Debrecenből....
2021.09.17
- Csehországban  éves összehasonlításban 12,3 százalékkal 147 ezer 659-re nőtt az új....
2021.09.17
Visszatért pénteken a Földre a kínai űrállomás előkészítésén dolgozó három kínai űrhajós, aki három....
2021.09.17
Moszkva polgármestere azt javasolta, hogy kobozzák el a hatóságok a módosított hangfogójú,....
2021.09.17
Az érintett útszakaszt teljes szélességében lezárták Egyházaskozár és Bikal között. ..
2021.09.17
A legnépszerűbb európai Lexus-ként ismert, és szegmense egyik legkelendőbb modelljének számító UX....
2021.09.17
A helyszínelés idejére a rendőrök teljes szélességében lezárták az érintett útszakaszt, kerülni a....
2021.09.17
Romániában 16 százalékkal nőtt a járműgyártás az első nyolc hónapban a tavalyi azonos időszakhoz....
2021.09.17
- Forgalomkorlátozás lesz a 10-es főút Pilisvörösvári szakaszán burkolatfelújítás miatt szeptember....
2021.09.17
A járvány miatti kényszerszünet után ismét elindul a fiatal vezetőket továbbképző Ford-tréning. Az....