autószerviz

„eCar-Service” az elektromos autók számára

2022.09.17.

Az "eCar-Service" szolgáltatással a Bliesgau-Garage kibővíti szolgáltatásainak körét. A vállalat minden márkához biztosítja műhelyszolgáltatását az elektromos járművekhez.

Az új „eCar-Service” kiegészítő tábla átadása a Bliesgau-Garage-nak: Werner Steber, Martin Bitsch, Jutta Bitsch, Jeffrey Kilian és Niklas Burmester

A Bliesgau-Garage az első olyan autóipari vállalkozás a Saar-vidéken, amely megkapta az „eCar-Service” jelölést. Ez azt jelenti, hogy a vállalat a jövőben a szolgáltatások szélesebb körét tudja kínálni, és az elektromos járművekre vonatkozó szervizszolgáltatását minden márkára kiterjedően tudja majd nyújtani. Martin Bitsch, a Bliesgau-Garage ügyvezető igazgatója: „Munkatársaink már jó ideje magasan képzettek az e-autókkal kapcsolatos kérdésekben. Most az elektromos mobilitás jelentős lendületet vesz az ökotámogatásnak köszönhetően. Ezért szeretnénk az ilyen típusú hajtások terén szerzett szakértelmünket erőteljesebben megmutatni a külvilágnak.”

A téma autóipari jelentőségének hangsúlyozása érdekében Bitsch panelbeszélgetést szervezett vállalatánál. Az autóipar és az elektromos szakma ipari szakértői megvitatták az elektromobilitás előtt álló kihívásokat, és azt, hogy ez mit jelent az autóipari vállalkozások számára. Az ügyfelek új ajánlatokat igényelnek az egyéni mobilitás tekintetében, mint például az autó-előfizetés, az e-bike-ok és az „eCar-Service" az elektromos autójukhoz.

A gépjárműipari vállalkozások ezért egyre inkább mobilitási szolgáltatókká válnak, és így lehetőségük van arra is, hogy pozícionálják magukat a piacon. A jövőben az ügyfelek fogják eldönteni, hogy milyen termékeket szeretnének használni.

Az autóipar jól felkészült az elektromos járművek karbantartására és javítására, és 2010 óta képezi alkalmazottjait a nagyfeszültségű technológiában. 2013 óta az autóipari mechatronikai technikus szakma képzési körébe tartozik. „A mi feladatunk az, hogy eladjuk azokat a járműveket, amelyeket az autógyártóktól kapunk, valamint, hogy karbantartsuk és javítsuk a forgalomban lévő járműveket, és ebbe egyre több elektromos jármű is beletartozik" - mondja Niklas Burmester, a Saar-vidéki Gépjármű Szövetség ügyvezető igazgatója.

Ebben az összefüggésben a műhelykínálatnak az „eCar-Service" révén történő bővítése számos vállalkozás számára lehetőséget kínál arra, hogy különböző márkájú járműveket szolgáljon ki, és ezáltal növelje saját ügyfélkörét. „Az eCar-Service ésszerű kiegészítés a független műhelyek, de mindenekelőtt a márkákhoz kapcsolódó műhelyek számára, különösen mivel sokan közülük nyomás alatt vannak a különböző gyártók által bevezetett ügynöki rendszerek miatt. Az elektromos mobilitás területén az új üzleti modellek, mint például az „eCar-Service", egyre keresettebbek lesznek, hogy megkülönböztessék magukat a versenytársaktól" - mondta Jeffrey Kilian, a független műhelyek országos szakcsoportjának (ZDK) elnöke.

Valamennyi résztvevő egyetértett abban, hogy az akkumulátoros járművek a jövőben az egyéni mobilitás nagy részét teszik majd ki. Vitatott kérdés volt azonban, hogy elegendő energiát lehet-e biztosítani több millió elektromos jármű számára, és hogyan fogják ezeket a járműveket feltölteni.

E tekintetben Udo Schmidt, a Saar-vidéki Villamosipari Szakmák Állami Céhének mestere úgy véli, hogy a lakástulajdonosok jelenleg még mindig előnyben vannak. Úgy véli azonban, hogy a megújuló energiákból származó villamos energia és a megfelelő töltőinfrastruktúra, valamint a főutak mentén található nagy nyilvános töltőparkok jelentősen növekedni fognak. Armin Gehl, az Autoregion e. V. munkatársa ezzel szemben inkább a városi mobilitás eszközének tekinti az e-autót, amelynek nincs jelentősége a távolsági közlekedés szempontjából.

Végül pedig továbbra is kérdéses, hogy a tervezett CO2-megtakarítás hogyan valósítható meg a leggyorsabban, különösen a gépjárműállományban. „Az e-üzemanyagok itt nagyszerű lehetőséget kínálnak. Előállításuk energiaigényes, de a sok napenergiával rendelkező országokban előállíthatóak, és ezután olyan szállítható és tárolható energiaforrás-tárolót jelentenek, amely bármikor és bárhol fehasználható” – mondja Werner Steber, a Német Gépjárműipari Szövetség (Zentralverband Deutsches Kraftfahrzeuggewerbe, ZDK) műhely- és technológiai osztályának ügyvezető igazgatója.

Cikkünk megjelenését az Inter Cars támogatta.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....