Bemutató

E-Transit Custom, az e-iparosok autója

2022.11.04.

Meggyőződésből vagy kényszerből, egyre több házhoz, külső munkahelyre járó szakember vált elektromos járműre, mobil műhelyre. Az ő dolgukat könnyíti meg, sok ügyes részlettel, az E-Transit Custom.

A Ford Pro korábban már sikeresen bevezette a tisztán elektromos hajtású E-Transitot, amelyből eddig mintegy 8300 darab talált gazdára; az E-Transit Custom az egyike annak a négy új Ford Pro elektromos haszonjárműnek, amelyek 2024-ig jelennek meg az európai piacon. Az E-Transit Custom a törökországi Kocaeliben készül majd, ahol 2023 őszén kezdik gyártani.

Az E-Transit Customot jól kihasználhatják kisvállalkozások, vagy nagyobb cégek helyszínekre kiszálló dolgozói, hiszen ügyesen ötvözi a modern járműtechnológiát a Ford Pro digitális szoftver- és szolgáltatási-szisztémájával. Segít csökkenteni az üzemköltségeket, hatékonyabban dolgozni és átállni elektromos hajtásra. Kis- és középvállalkozások visszajelzéseit figyelembe véve úgy fejlesztették ki, hogy felhőalapú konnektivitási és digitális technológiákra támaszkodva újszerű támogatást nyújtson. A Ford Power-Up szoftverfrissítéseknek köszönhetően szolgáltatásai teljes élettartama alatt kifogástalanul működhetnek.

Az E-Transit Custom vásárlói egy éven át ingyen használhatják a Ford Pro E-Telematika személyre szabott megoldásait, amelyek segítenek figyelemmel követni a jármű mozgását, hatékonyságát és műszaki állapotát. A szoftverrel optimálisan tervezhető a töltés, például beállíthatnak egy lemerülési küszöbértéket, amelyről figyelmeztető jelzés kapnak. A Tervezett Előkondicionálással beprogramozható, hogy munkakezdés előtt fűtse fel vagy hűtse le az akkumulátort és a kabint a rendszer; így több energia marad a hajtóműnek. Sőt, az E-Transit Custom a legelső akkumulátoros elektromos jármű, amelyben gőzbefecskendezéses hőszivattyú fűti-hűti az utasteret; ez minden járműben alapfelszerelés.

A termelékenység maximumát, az egész munkanapon, számos új digitális megoldás szolgálja, megszervezi a több célállomású fuvarokat, kihasználva az utas- és rakodóteret. A kabin valóságos mozgó iroda, 5G-alapú konnektivitással és flexibilis berendezéssel: például a kormánykerék ergonomikus asztallá alakul laptop és a tablet használatához, illetve tízóraizáshoz. Ám az E-Transit Custom sok leendő tulajdonosa – különösen a kisvállalkozások és az egyéni vállalkozók, akik a járművüket családi autóként is használják – a nagy flottáktól eltérően nem mindig előre megtervezett útvonalakon jár. Ezért úgy tervezték elektromos hajtásláncát, hogy nekik is megfeleljen, és meggyőzze a dízelmotorok híveit a tisztán elektromos hajtás előnyeiről.

Megszoktuk, hogy az e-furgonok nem a hasznos teherbírás, az utánfutó-vontatás bajnokai, de az E-Transit Custom elvisz 1100 kilogrammot, 100 mm-rel alacsonyabb raktérpadlója megkönnyíti a pakolást, a vontatóképesség pedig két tonna, a dobozos áruszállító raktere 5,8 – 9,0 köbméter, a rakomány súlya elérheti az 1100 kg-ot, hosszúsága pedig a 3450 mm-t.

Az E-Transit Custom 400 voltos, 74 kWh-s, 81,2 amperórás akkumulátorának energiasűrűsége 12 százalékkal nagyobb, mint a „sima” E-Transité. Hatótávolsága „akár” 380 km lehet, ami a Ford Pro ügyféltanulmányai szerint több, mint négyszerese az egytonnás furgonok átlagos napi futásteljesítményének. Az akkut közvetlenül a karosszériához rögzítik, javítva a szerkezet strapabírását, és csökkentve a tömeget. A vevő 100 vagy 160 kW (135 vagy 217 LE) teljesítményű elektromotort választhatnak; mindkettő forgatónyomatéka kategóriaelső, 415 Nm. A hajtómotort közvetlenül a jármű padlójának hátsó részén rögzítették, 90 fokkal elfordítva, hogy növeljék a rakteret, és mérsékeljék a szerkezet bonyolultságát.

Az új, elektronikusan vezérelt brake-by-wire fékrendszer is növeli a hatótávolságot, illetve egypedálos vezethetőséget nyújt. Ötvözi a súrlódásos és az energia-visszanyerő fékezést, Egypedálos módban a vezető a fékpedál nélkül is megállíthatja a járművet, a többi választható üzemmódban kisebb mérvű a lassítás. A rendszer időnként a használja a súrlódó fékeket is, megelőzve a féktárcsák rozsdásodását.

A járművüket otthon tartó vállalkozónak hasznos lehet, hogy a Ford Pro szaktanácsokat ad, beszereli és karbantartja a fali töltődobozt. A Ford Pro Charging szoftvere az olcsóbb éjszakai díjakra ütemezi a töltést. Az E-Transit Custom 11 kW-os, háromfázisú, váltóáramú fedélzeti töltőjével 7,2 óra alatt tölthető fel teljesen az akkumulátor, így az éjszakai időszakra időzíthető. Emellett akár 125 kW teljesítménnyel, egyenáramról is lehet tölteni; ilyenkor 41 perc alatt 15-ről 80 százalékra megy fel az akku.

A Ford Pro kutatásai szerint az építőipari vállalkozók felétől loptak már szerszámokat. Ezért kapott az E-Transit Custom beépített biztonsági kamerákat és hálózatba kapcsolt biztonsági rendszert. A digitális kulcs pedig ugyanúgy működik, mint egy szálloda kulcskártyája, a flottakezelők távolról is hozzárendelhetik a kulcsokat az egyes dolgozókhoz és járművekhez, így nem kerül fölösleges időbe és pénzbe a kulcsok sokszorosítása, átadás-átvétele és esetleges cseréje. A kabinban és a rakodótérben a ProPower Onboard rendszer 2,3 kW-os csatlakozóiról elektromos szerszámok, világítóeszközök és egyéb készülékek működtethetők, ahol nincs elektromos hálózat.

A Ford Pro Service azzal számol, hogy az E-Transit Custom üzemköltsége csekélyebb lesz, mint egy azonos méretű és teljesítményű dízelmotoros modellé, a különbség elérheti a 40 százalékot. Ezt majd meglátjuk – senki sem tudja, hogyan alakul a töltőáram tarifája egy járműélettartam alatt. Akárhogy is lesz, az E-Transit Custom csakugyan megédesítheti azok szájízét, akik keserű pirulaként nyelik le az elektromos átállást.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.17
A HangZóna mai vendége Piri András, az Inter Cars partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2025.04.17
Az észak-amerikai közlekedésbiztonsági biztosító intézet, az IIHS 2025-re megszigorította átfogó....
2025.04.17
A Porsche jelentősen növelte az elektromos járművek értékesítési arányát 2025 első negyedévében:....
2025.04.17
Balesetek és útépítések nehezítik a közlekedést országszerte ezen a nyárias csütörtök délután. ..
2025.04.17
Közlekedési balesetben elhunyt Varga Ákos, az első magyar motorversenyző, aki teljesítette a Dakar-....
2025.04.17
Bár csak egyetlen métert tett meg fejjel lefelé, a teljesítmény így is lenyűgöző. ..
2025.04.17
Ki mondta, hogy egy dobozos áruszállító nem lehet izgalmas? Hogy fölösleges légterelőt és a....
2025.04.17
A Porsche Hungária az ország öt szakképző intézményének adományozott egy-egy oktatási célra....
2025.04.17
Van olyan sztrádaszakasz, ahol 15 km-es a torlódás és akár 1,5 órát meghaladó menetidő-növekedéssel....
2025.04.17
A Rotax motorral szerelt Can-Am márkát elsősorban strapabíró quadjairól és brutális teljesítményű....