BMW Group

E-autózás: még jobban rákapcsol a BMW

2023.02.04.

A BMW Group fokozza az elektromos járműgyártást a globális termelési hálózatában: a mexikói San Luis Potosí üzemben is készülnek majd NEUE KLASSE modellek.

A BMW Group egyre nagyobb hangsúlyt helyez az elektromos mobilitásra és a következő generációs NEUE KLASSE modellek megjelenésével e törekvése még nagyobb lendületet vesz. A vállalat globális értékesítésében a tisztán elektromos járművek 50 százalékos részesedése már 2030 előtt megvalósulhat. A BMW Group a tervei szerint 2030 végére több mint 50 százalékban tisztán elektromos hajtású járműveket kíván értékesíteni, és ennek érdekében komoly befektetéseket eszközöl a nemzetközi gyártási hálózatának bővítésébe. A mexikói San Luis Potosíban működő üzem a jövőben tisztán elektromos meghajtású NEUE KLASSE modelleket fog gyártani, és emellett saját nagyfeszültségű akkumulátor-összeszerelő üzeme is épül.

„A gyártási hálózatunkat szisztematikusan az elektromobilitás felé orientáljuk. Mexikóban 800 millió eurót fektetünk be az üzemünkbe, és mintegy 1000 új munkahelyet teremtünk” – magyarázta Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja San Luis Potosíban egy rendezvényen, amelyen részt vett Andrés Manuel López Obrador mexikói elnök és Ricardo Gallardo Cardona, San Luis Potosí kormányzója is.

Nedeljković így folytatta: „Az első NEUE KLASSE modellek 2025-ben a debreceni üzemben futnak majd le a gyártósorról, amelyek gyártásába később a müncheni főüzem is becsatlakozik. A NEUE KLASSE San Luis Potosí üzembe történő integrálásával 2027-től további volumennövekedés várható.”

A NEUE KLASSE modellek új, lítium-ion hengeres akkumulátorcellákkal működnek majd, amelyeket kifejezetten a BMW eDrive technológia hatodik generációjához fejlesztettek. Az új formátumnak köszönhetően több mint 20 százalékkal nő az energiasűrűség, akár 30 százalékkal gyorsabbá válik a töltési sebesség, valamint 30%-kal nő a járművek hatótávolsága. Ezzel egyidejűleg a cellagyártásból származó szén-dioxid-kibocsátás akár 60 százalékkal is csökkenhet, mivel a beszállítók megújuló erőforrásokból származó energiára támaszkodnak, a lítium, a kobalt és a nikkel nyersanyagok esetében pedig bizonyos százalékban másodlagos, azaz már a körforgásban lévő anyagokat használnak fel.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.04.01
A címvédő kétszeres világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte a Forma-1-es....
2023.04.01
Izraelben az utóbbi nyolc évben több, mint egymillióval nőtt a gépkocsik száma. A kis ország útjai....
2023.04.01
Február vége óta az Euroleasing a Renault, Dacia és Alpine márkák kizárólagos hazai finanszírozási....
2023.04.01
Rekordra, 52 322 forintra emelkedett a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) átlagdíja....
2023.03.31
Az európai autópiac bizonyos szempontból egy nagy halmaz, hasonló piacokkal. Viszont ha közelebbről....
2023.03.31
A japán BestCarWeb internetes autós magazin információi szerint zéró emissziós sportautóvá alakul a....
2023.03.31
A konténerszállító hajókon és kompokon a tüzeket CO2-gázzal oltják el. Ha egy elektromos autó....
2023.03.31
A Budapesti Autósok olvasójának fedélzeti kamerája rögzítette március 28-án, 8:15-kor azt a....
2023.03.31
Az idei 2022/2023. évi Autós Szakmák Tanulmányi Versenyének döntőjét az Automobil és Tuning Show....
2023.03.31
Az Egyesült Királyságban 69 ezer 707 autót gyártottak februárban, 13,1 százalékkal többet az egy....