Ford Mustang

Dupla élvezet: a Ford New York-i standja - 2. rész

2019.08.09.

Következzen Amerika legerősebb négyhengerese, illetve majd egy olyan nehézfiú, akit mindenképpen el kell engedned a belső sávban. A Mustang sportos vérvonalát egyre inkább kidomborítja a Ford, és a következő években még tovább fog színesedni a kínálat a piaci vetélytársak és a márka egyéni elképzeléseit egyaránt figyelembevéve.

És akkor végre terítéken azok az érdekességek, amelyek lesifotóit mellettem készítik a kerítésnél legnagyobb autóportálok hű szolgái. A 2019-es New York-i Nemzetközi Autószalonon (NYIAS) bemutatkoztak azok a várva-várt Ford újdonságok, amelyek lematricázott, de később már csupasz prototípusairól pár hónapja még semmit sem írhattam.

2. rész. A Michigan állambeli, dearborni Ford-központból gördült utcára a felpiszkált Mustang. A Mustang 2.3L High Performance Package modell EcoBoost négyhengerese a Focus RS-ből származik a fejlesztőcspat legnagyobb örömére, viszont ne egy egyszerű adok-kapokra gondoljunk a gyors, mindössze 10 hónap alatt lezavart szívátültetést tekintve, amelyet a pónis logó sikersztorija, illetve a piacon lévő vetélytársak motoropciói egyaránt szükségessé tettek.

Éppen idén 55 éves a Mustang, az 1964-ben születő kivitel világszinten mindenhol ismert erős és egyedi karakterének köszönhetően; továbbá, a Chevy Camaro felpaprikázott négyhengeresét múlja ezzel felül a Ford, immáron háromféle szintet kínálva a négy darab henger belépőkategóriájában idekint.

A pörgős EcoBoost karakterét alapból mindenki imádja, mert ereje és reakciója párját ritkítja a szegmensben. Ezt fejelték meg egy kis tuninggal a mérnökök: immáron 335 lóerőre és 475 Nm-re képes az erőforrás! És ami még ennél is fontosabb a transzplantációt illetően, dobogását is áthangolták egy agresszívabb, magasabb vérnyomású karakterhez méltón: a gyengébbik variánshoz képest sokkal szélesebb a nyomatékgörbe, nevezetesen 90%-os értéken teljesít a blokk a 2500-as és 5300-as fordulatszám-tartományban, amely 40%-kal hasasabb a standard kivitellel összehasonlítva. A 6500-as tiltás közelében még élénkebben dolgoznak a lóerők, vagyis nem kedvlohasztó teljesen kiforgatni a motort.

Íme a Ford Performance építőkészlete. A Roush művek logója egy olyan telephellyel és csapattal egyenlő, ahol részegységtesztek, töréstesztre való felkészítés, prototípus-alakítás zajlik, illetve akik minden szombaton és néha vasárnap is elérhetők, ha autókról van szó... márpedig mindig ez a téma, s emellett bármit megcsinálnak, hulla lazák és jófejek.

A kettős megfúvású turbófeltöltők 5%-kal nagyobb lapátátmérőt és hatalmas töltőlevegő-hűtőt kaptak. Az erőforrást a Ford-féle 10 fokozatú automatához és a hatfokozatú kéziváltóhoz is hozzáidomították. Prémium üzemanyaggal 5 másodperc körül alakul a 0-100 km/órás gyorsulás, a végsebesség pedig immáron 250 km/óra. Ez 16-tal több az EcoBoost Performance Package-hez, míg 55-tel a fapados négyhengeres EcoBoosthoz képest.

Négyes kipufogóvégződés továbbítja a külvilág számára a 2,3 literes EcoBoost öblös hangját.

A lemezek alatt a V8-as GT sportcsomagjából ismert megoldások lapulnak, egy kategóriával lejjebb szállva. Ebbe beletartozik a karosszéria kiegészítő merevítése és optikája, az áthangolt független felfüggesztés, a vastagabb stabilizátorok, a sport diffi, továbbá a nagyobb teljesítményű fékrendszer is. És akinek nem lenne elegendő a 255 milliméter széles abroncs, az 265/40R jelzésű Pirelli P Zero Corsa 4 gumikat is rendelhet felárért cserébe, félig acél féktárcsákkal és -betétekkel, speckó mágneses felfüggesztéssel, prémium festésű, 19 colos felnikkel és még combosabb hátsó stabbal. Csak hogy a 2.3L High Performance Package-et is tovább lehessen fokozni.

A tükrök sötét színűek, a motorháztető bevágásait is leköveti egy-egy szürke csík, illetve a pónis logó három függőleges vonással gazdagodott, amelyek nem a francia, hanem az USA zászlajának színére hivatottak utalni. A beltérben a központi alumínium panelen helyet kapott az olajhőfokmérő, illetve a turbónyomásmérő is. A modell egyediségéről a logózott elemek is árulkodnak.

Kövess minket továbbra is, mert a Ford igazi nehézfiús kategóriájába is betekintünk hamarosan a New York-i Nemzetközi Autószalon standján tündöklő, vadonatúj Shelby GT500 személyében!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.18
A HangZóna mai vendége Soltész Bálint rendőrségi szóvivő. ..
2025.12.18
Már péntektől a megszokottnál több jármű forgalomba állításával készül a MÁV-csoport az ünnepi....
2025.12.18
Aki télen kint parkol autójával, annak gyakran reggel első dolga a jég letakarítása. A jégkaparás....
2025.12.18
A szálló por miatt az ország több pontján veszélyessé vált a levegő minősége a Nemzeti....
2025.12.18
Háromszáz új, kifejezetten magas képzettséget igénylő munkahelyet teremt Szegeden a Rheinmetall 29....
2025.12.18
A karácsonyi és az újévi időszakban a környéken élők nyugalma érdekében szünetel majd a Flórián....
2025.12.18
A Kia PV5 elnyerte a 2026-os International Van of the Year (IVOTY) díjat, amely a könnyű....
2025.12.18
2025 őszén színtiszta ujjgyakorlatként prezentálta négykerekű terepmotor-koncepcióját a Toyota.....
2025.12.18
A korábban a világ legszebb karácsonyi vásárává választott budapesti Vörösmarty téri ünnepi vásár....
2025.12.18
Az új alkalmazás célja, hogy a Volvo-tulajdonlás még egyszerűbbé, biztonságosabbá és élvezetesebbé....