PHEV

DS 4 teszt: kézműves szépség

2023.03.06.

A DS márka a legtöbb autókategóriában jelen kíván lenni, a DS 4 a kompaktok között harcol az inkább a kényelemre és a prémium jellegre vevők kegyeiért. Ha ki akar tűnni a mezőnyből, akkor a DS 4 alkalmas a feladatra, igaz, az ára borsos.

Hogy néz ki?

Hossza 4,4 méter, magassága 1,47 méter, szélessége 1,866 méter, tengelyek közötti távolsága 2,675 méter, a kocsi igazi crossover se nem ferdehátú, se nem szabadidő-autó, a kettő ízléses elegye.

ds4_0

Formavilága egyedi, a háromszög és a rombusz mintázat adja a DNS-ének a lényegét, a részletekbe elveszve úgy érezzük magunkat, mint egy kaleidoszkóp belsőjében, azzal a különbséggel, hogy a kövek nem élesek, tapintásuk puha, bársonyos, mint a DS 4 kárpitjai. Az utastérben a meghatározó jellemző a kreativitás, művészlelkek imádni fogják.

ds4_belso_2

A vezetőt 7 hüvelykes szerény képességű információs kijelző tájékoztatja, sokkal izgalmasabb a szélvédőre vetített adatok alapján vezetni. A központi érintőképernyő 10 hüvelykes, azon vezéreljük a klímát, az ülésfűtést és a kábeles CarPlay funkciókat - ha éppen működik a kivetítés.

ds4_belso

Van még egy teljesen felesleges kisebb, írásfelismeréses érintőképernyő, ami azon kívül, hogy isteni rombuszpixeles mintákat rajzolhatunk, nem sok mindenre jó. Oké, lehet arról is vezérelni két koppintással a felső képernyőt, lehet növelni a térkép léptékét, de miért szórakoznék az alsóval, ha közben vezetni is kéne?

ds4_kozepkonzol

A bőrülések remekül tartanak, a kocsi hátul sem szűk két felnőttnek. A csomagtartó alaphelyzetben 390 literes, ha nálunk van a két töltőkábel, akkor bajban vagyunk. A hátsó üléstámlák 60:40 arányban dönthetők, sík padlót nem kapunk, a csomagtartó teljes űrtartalma 1190 literre nő.

ds4_csomagtarto

A hátsó ablak alacsony, rossz a kilátás, ezen a tolatókamera képe segít.

Hogy megy?

Hiába hajtja két motor, az Év Zöldautója 2022 díjat nyert DS 4 E-tense elsőkerékhajtású, a benzinmotor a jól ismert 180 lovas, 250 newtonméteres, 1,6 literes turbós, a nyolcfokozatú Aisin váltó házába épített villanymotor szintén ismerős a Stellantis többi márkájából: 110 lovas, legnagyobb forgatónyomatéka 320 Nm (a rendszer teljesítmény 225 lóerő és 360 Nm forgatónyomaték). Utóbbi a padló alatt elhelyezett 12,4 kilowattóra kapacitású lítium-ion akkumulátorból táplálkozik, amely téli üzemben legfeljebb 34-36 kilométeres tiszta, helyi kibocsátásmentes hatótávot tesz lehetővé.

ds4_motor

Ha gyakran töltjük - mint ahogy én tettem - 3,3 literes átlaggal számolhatunk 100 kilométerenként, ha nem tudjuk tölteni, akkor 7-7,5 literes átlagfogyasztásra számítsunk téli üzemben (tartós autópályahasználat nélkül). Csak villannyal közlekedve 25-30 kwh/100 kilométer fogyasztással érdemes számolni, ha nem akarunk az üresen 17 mázsás kocsiban megfagyni. A hibrid rendszer tömege 233 kilogramm, ezt akkor is cipeljük, ha tele van és akkor is, ha üres az akkumulátor töltöttsége.

ds4_fogy_el2

Gyári adatok szerint a Rüsselsheimban, az Opelnél gyártott DS 4 E-tense álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 7,7 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége 233 kilométer/óra.

ds4_fogy_benzin

Alapáron hazánkban 7,4 kW-os AC-töltést kapunk, a Lidl parkolóban örültem az 5-6 kilowattos óránkénti töltési képességnek is. Ha otthon töltjük, 6-6,5 órát szánjunk rá a 100 százalékos töltöttséghez.

ds4_lidl

Milyen vezetni?

Elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros, progresszív csillapítású futóműve puha, kényelmes, a sportos vezetés távol áll tőle, pedig van benne kakaó. A kormányzás túl könnyű, nagyobb sebességnél azonban valamennyire felkeményedik, így nem esünk le nagyobb tempóval sem az útról. A fékpedál visszajelzése nem meggyőző, B fokozatot választva erősebb visszatöltésre számíthatunk.

ds4_karpitok

A menetkapcsolóval elektromos, hibrid, sport és komfort üzemmódot kapcsolhatunk. Utóbbi azért érdekes, mert az adaptív csillapítás az előre néző kamera alapján folyamatosan igazítja az adott helyzethez a lengéscsillapítókat. Az eredmény magáért beszél. Egy baj van vele, hogy 2022 decemberi gyártásig szériatartozék, utána opciós, ami további 430 ezer forinttal hizlalja a vételárat.

ds4_1

Mennyibe kerül?

Ha beleszeretett a legszebb francia kompaktba, jó, ha tudja, hogy 2022 karácsonyán 11,55 millió forintot kellett a benzines alapváltozatáért fizetni. A phev változat legolcsóbban 16,1 millió forintért lehet az öné, a tesztelt Performance Line+ változat indulóára 18,6 millió forint, a bársonyvörös fényezés 130 ezer forint, a motoros csomagtartó-nyitás, kulcsnélküli nyitás és indítás, első és hátsó parkolóradarok, 360 fokos kamerarendszerrel, adaptív tempomat, hátsó forgalomérzékelő együtt csomagban 630 ezer forint, a 14 hangszórós Focal Electra hifi 550 ezer forint, a 32 amperes töltőkábel 100 ezer forint, elektromosan állítható és fűthető első ülések és fűthető kormánykerék 530 ezer forint. Nem merem összeadni, mert félek, hogy túl sok.

Kép és szöveg: Biró Csongor

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.02
Használttesztünk főszereplője tipikusan olyan autó, ami mára vagy nem létezik, vagy végletekig....
2025.02.02
A Philadelphiában lezuhant repülő utasai mellett az utcán tartózkodók között is van halálos....
2025.02.02
Éveken belül kötelezővé tennék az automatikusan, manuális beavatkozás nélkül vészfékező sofőrsegéd....
2025.02.02
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe:Bolond egy időjárás. ..
2025.02.02
Bemutatta a 2025-ös esztendő modellpalettájának legújabb típusait a Harley-Davidson – jelentette be....
2025.02.02
A közlemény szerint elkészült a MÁV-csoport éves riportja, amely a 2024-es év közlekedési....
2025.02.02
A ComparetheMarket nevű ausztrál internetes elemző cég a Google Trends adatait értelmezve idén is....
2025.02.02
Nem mindennapi látványt nyújtott a piros Lada 2105-ös a mellette futó állatokkal. ..
2025.02.02
A jubileumi példány kanyonbarna színű, GLX felszereltségű S-CROSS Franciaországba kerül új....
2025.02.02
A ködben is csak 140-ig lassított, nem csoda, hogy hatalmas baleset lett a hajsza vége. ..