WRC

Dráma a Horvát-ralin: Neivulle kiesett, Evans vette át a vezetést

2023.04.23.

A Hyundai belga versenyzője az első helyről állt ki egy vezetői hiba miatt, a walesi toyotásnak így közel fél perc az előnye Ott Tänak előtt.

Pénteken két Toyota-defekt szólt bele az első helyért zajló küzdelembe, szombaton pedig egy vezetői hiba. Neuville a második szakaszon egy jobbkanyarban megcsúszott a murvás felhordáson, és nekicsúszott egy kőnek, amely megrongálta a Hyundai bal hátsó futóművét. Pedig a belga akkor már magabiztosan, több mint 10 másodperccel vezetett Evans előtt, és úgy tűnt, végre összejöhet a Hyundai első 2023-as győzelme. A sors azonban másképp akarta, Neuville feladta a napot, de vasárnap még vissza fog állni, hogy a Power Stage-en megpróbáljon bónusz pontokat szerezni.

 

Evans köszönte szépen az ölébe hullott első helyet, és már nem is adta ki a kezéből, bár Ott Tänak nagyon szorongatta: a 22 másodperces hátrányát szinte megfelezte a 14. gyorsasági után. Azonban az észt pilótának az utolsó két szakaszon műszaki gondja adódott a Ford Pumával (a kézifék rakoncátlankodott), ezért a nap végére a hátránya 25 másodperc fölé nőtt. Evansnak így már nagyon jó esélye van rá, hogy a 2021-es Finn-ralin aratott győzelme után ismét elsőként végezzen egy versenyen, és felélessze világbajnoki álmait. A Toyota pechje, hogy őt pont nem nevezte pontszerzőnek erre a versenyre (Breen halála miatt a Hyundai csak két autóval indult, ezért a japánok sportszerűségből szintén csak két autót neveztek be a Horvát-ralin a gyártók világbajnokságába, Ogier-t és Rovanperät).

„Hosszú nap volt, de a ma esti helyzetünket tekintve jól végződött. Kezdetben talán egy kicsit túlságosan is óvatosan mentem a piszkos helyeken, de úgy éreztem, a dolgok egyre jobbak lettek, ahogy a délelőtt telt, és egész jól működött az autó is. Nem voltam teljesen elégedett a délutánommal; veszítettünk egy kis időt Ott-hoz képest, de aztán volt néhány problémája, ami miatt lélegzethez jutottunk. De ezen a ralin az is fontos része a játéknak, hogy az úton maradjunk és elkerüljük a bajt. Az előnyünk nem tekinthető nagynak egy ilyen versenyen, így holnap is jól kell vezetnünk, miközben menedzselnünk kell a kockázatokat” – nyilatkozta a walesi pilóta szombat este.

Esapekka Lappi senkitől sem zavartatva őrzi a harmadik helyet az egyetlen versenyben maradt Hyundai-jal, a finn pilótának nagy szüksége van a pontokra a múlt versenyen, Mexikóban történt hatalmas autótörése után. A hátránya fél perc Tänak mögött, ami persze kevesebb is lehetne, ha nem lett volna egy megpördülése délelőtt.

Sébastien Ogier elképesztő tempót diktált: a pénteki defekt, az egy perces büntetése és egy szombat reggeli technikai probléma miatti 10 másodperces második időbüntetése ellenére is a negyedik helyen áll. Igaz, hatalmas nyomás nehezedik rá a mindössze két másodperccel mögötte lévő Kalle Rovanperä részéről, aki még nem tartja lefutottnak ezt a meccset. A 21 éves világbajnok szombaton az első helyről rajtolhatott, ami segítség volt neki, mivel tisztább pályákon mehetett, meg is nyert négy gyorsaságit a nyolcból. A hatodik helyért Kacuta Takamoto (Toyota) és Pierre-Louis Loubet (Ford) vív ádáz küzdelmet.

Vasárnap már csak négy szakasz és 54,5 km száguldás vár a mezőnyre, de a dobogós helyeken már nem várhatóak nagy változások, ha nem hibáznak a pilóták és az autók is kibírják a végéig.

Az állás szombat este:

1 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID) 2ó20p05.7mp

2 Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1 HYBRID) +25.4mp

3 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +55.4mp

4 Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID) +1m49.4mp

5 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID) +1m51.4mp

6 Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID) +2m25.9mp

7 Pierre-Louis Loubet/Nicolas Gilsoul (Ford Puma Rally1 HYBRID) +2m32.1mp

8 Yohan Rossel/Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2) +6m40.2mp

9 Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Škoda Fabia RS Rally2) +6m51.7mp

10 Emil Lindholm/Reeta Hämäläinen (Škoda Fabia RS Rally2) +8m02.4mp

 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.10
A személygépkocsikra megkötött teljes körű casco szerződések átlagdíja 208 300 forint volt tavaly,....
2025.02.10
Hét óra alatt 81 szabályszegőt mértek be a rendőrök - írja a police.hu. ..
2025.02.10
Halálosan láthatatlan: Az ÖAMTC – Osztrák Autóklub -  riasztást adott ki a silány minőségű....
2025.02.10
A Széchenyi István Egyetem meghatározó szereplője az élenjáró járműipari technológiák....
2025.02.10
Michael Breme, igazgatóságunk elnöke és Achim Grewe, vállalatunk pénzügy, IT, beszerzés, compliance....
2025.02.10
Egyre többször és egyre nagyobb mennyiségben érik el Magyarországot is a Szaharából induló....
2025.02.10
Nem csak nálunk, Ausztriában is lopják a közlekedési táblákat.   ..
2025.02.09
A japán gyártó elektrifikált hajtásláncos autóinak értékesítése 23,2 százalékkal nőtt világszerte,....
2025.02.09
A Kia legkelendőbb autója a K4 volt januárban.  ..
2025.02.09
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Erzsi néni a grátisz tolatásjelző az....