robogó
A világ kollektív tudatában élő, olasz mediterrán életnek van pár markáns szimbóluma. Az autók között az Alfa, a Lancia, a Ferrari, a Lamborghini és a Maserati viszik a prímet, de a piedesztálra emelt járművek sorában ott van a Vespa is. Az életörömtől izzó hétköznapok jelképe, az édes életre tervezett robogó.
A Vespa a második világháborút követő években született és Európa tönkretett útjaira szánták mobilitási megoldásként. Egy strapabíró és könnyen karbantartható jármű kellett a népnek, és Enrico Piaggio kitűnően ötvözte a praktikust a formás megjelenéssel. Ráadásul, két legyet ütött egy csapásra, hiszen zseniális meglátással sikerült átalakítania a korábbi, kisrepülőgépeket gyártó üzemét robogókat készítő vállalkozássá, így nemcsak a régi alkatrészek beolvasztásával kapott nyersanyagot, de a repülők kerekeit is fel tudta használni az új közlekedési eszközökhöz. Az idea hamar prosperáló vállalkozássá nőtte ki magát, Piaggio robogói elterjedtek a világban. És a „darazsak” (olaszul vespa) ázsiója 75 év után sem csökken, a Piaggio-modellek ma is az olasz életstílus szenvedélyét és spontaneitását megtestesítő ikonok.
Mindezt a jó tulajdonságot egyesíti a Vespa Pic Ninc.
A kalandvágy és szabadságszeretet hangsúlyozásaként a Pic Nic egy egész sor kiegészítővel kapható. Tartozéka egy bőrszíjakkal feltekerhető takaró, amelyet az első csomagtartóra lehet felcsatolni; egy rattan kosár, amely a hátsó csomagtartóra rögzíthető, autentikus piknik-hangulatot adva a vintage stílusú kis „darázsnak”. Jár még hozzá vászontáska, kulacs, hűtőtáska, evőeszköz- és tányérkészlet, mindez persze a Vespa logójával tetoválva.
Pontederában jó stílusérézkkel két lágy színt választottak a modellnek: pasztell zöldet és pasztell szürkét. Mindkettőhöz jól megy a kéttónusú ülés, aminek bézs árnyalata jelenik meg a lábtartón is. A karosszériaprofilok krómozottak, a keréktárcsák pedig szürkére festettek.
A letisztult dizájn és visszafogott elegancia 50 és 125 köbcentis motorral választható, 4699 és 5699 euróért.