Baja
Még két évet kell várni, hogy bemutatkozzon a legendás Ford Bronco új generációja, de az amerikai autógyár már most megkezdte a modell felvezetését. Méghozzá meglehetősen stílusosan teszik mindezt, ugyanis egy baja koncepcióval álltak elő, megemlékezve Rod Hall 50 évvel ezelőtti baja 1000 győzelmére, amit egy első generációs Broncoval ért el.
A Bronco R nevű koncepció bitang terepgumikat és a lehető leghosszabb úton járó futóművet kapott, hogy boldogan száguljon át a legdurvább terepen is. Míg az első független futóműnek 356 mm-es útja van, addig a hátsónak 457 mm.
Amerikában nagy hagyománya van a terepralinak, így volt kihez fordulni a fejlesztés során. A Ford Performance csapatának jelen esetben a Geiser Bros segédkezett. A koncepció érdekessége, hogy sziluettjében már az érkezető Bronco vonalvezetését mutatja, noha biztosak lehetünk benne, hogy a gyári alapmodell nem kap ilyen menő LED csíkokat az orrára, ahogy 37-colos BFGoodrich abroncsokat sem, noha a Fox futómű nem is tűnik olyan elrugaszkodottnak, ismerve például a Ranger Raptor tudását. Tipikusak viszont a szélesített kerékjárati ívek és a szögletes ablakok is, illetve a Bronco-védjegy alacsony tető is. Motorterében a jól ismert 2,3 literes EcoBoost motor dolgozik majd, jelen esetben 270 lóerő teljesítménnyel. Képességeit az idei Baja 1000-en bizonyíthatja, ugyanis gyári csapattal indul a Ford Performance.