Modell

DJI Spark Drón

2017.09.11.

A drónok és a quadrokopterek nem véletlenül örvendenek nagy népszerűségnek. Amíg korábban bármilyen repülőmodell irányításának elsajátítása sok gyakorlást, szimulátorozást kívánt mielőtt a modellező felszállhatott volna repülőgépével, modell helikopterével, ma már ezek a modern repülő szerkezetek zsúfolásig vannak szerelve mindenféle repülést segítő és biztonságossá tévő elektronikákkal. Ráadásul nem csak repülni lehet velük, hanem a legtöbbel kiváló légifelvételeket készíthetünk, videókat forgathatunk. Általában a komolyabb gépek mindegyike GPS vezérlésű, magától visszajön hozzánk amikor érzi, hogy akkumulátra lemerül, vagy pedig elveszíti az irányítás jelét... egyszóval sokkal könnyebb és biztonságosabb repülni velük, mint valaha!

A DJI egy olyan dróngyártó, mely a civil szféra számára készít kifejezetten nem játék kategóriájú, hanem nagyon is profi berendezéseket, de még elérhető áron. Az elmúlt években jópár modellel lepték meg a quadrokopterek szerelmeseit, ezek eltérő méretű és nagyon különböző tudású gépek voltak. Gyártanak profi, filmforgatásoknál használt, légifelvételekre specializált gépeket, és természetesen olyanokat is, melyekkel a családi kirándulást örökíthetjük meg újszerű nézőpontból.

A mai bemutatóban a néhány hónapja megjelent, kisméretű, bár annál nagyobb tudású Spark-ot ismerhetjük meg kicsit közelebbről.

Külsőre a DJI -tól megszokott igényes kivitelt kapjuk. A kb. 15 cm-es hosszúságú gép egy 12MP-es, fotózásra alkalmas kamerával van felszerelve. Természetesen videó felvételeket is készíthetünk vele FULL HD felbontásban. A beépített 2 tengelyű gimballnak köszönhetően a felvételek rázkódásmentesen készülnek el, hiszen a repülés közben történő manőverezést ez a szerkezet kompenzálja, a kamera folyamatos, mozdulatlan felvételt készít, bármilyen irányba is mozdulunk a kopterrel.

A DJI Spark 5 különböző színben (fehér, piros, zöld, kék és sárga) és két felszereltségi csomagban vásárolható meg. Az alapcsomag a gépet és az akkutöltőt tartalmazza, távirányítón nélkül. Ezt a gépet a telefonunkról, a wifi kapcsolaton keresztül irányíthatjuk. A wifi le is korlátozza az irányítás hatótávolságát kb. 100 méterre.

A nagyobb combo csomagban kapunk a kopterhez távirányítót, rotorvédőket, tartalék akkut, töltő HUB-ot és hordozótáskát is.

A repülési idő és az akku töltése

A gyártó leírása szerint teljesen feltöltött akkuval kb. 16 percet tud a levegőben tölteni a DJI Spark. A csomagban az akku töltéséhez egy USB kábelt és egy hálózati USB adaptert kapunk. Fontos megjegyezni, hogy az USB kábelt egy sima USB aljzatba bedugva nem fogja tölteni a DJI Spark akkuját, mert a töltéshez nem elegendő az 5V feszültség. A DJI adaptere 12V feszültség leadására képes és ez kell a kis kopter akkujának töltéséhez.

Az irányítás

A távirányító nélküli gépet, az akku feltöltése után kétféle módon irányíthatjuk. Vagy a mobiltelefonunkra telepített DJI GO 4 alkalmazáson keresztül vagy az úgynevezett Simple Control funkcióval a kezünk mozgatásával. (Mint a Jedik :) ) Ilyenkor a koptert a tenyerünkbe véve, magunk felé irányítjuk a kameráját és így kapcsoljuk be. A gép felismeri az irányítót és elindítja a motorokat, majd a levegőbe emelkedik. Ezután a tenyerünket a gép felé tartva mozgathatjuk a Sparkot. A kezünkkel integetve a kopter eltávolodik tőlünk és ezután követ minket, ha elmozdulunk. Természetesen tudja a nagyobb testvérénél már megismert (DJI Mavic) már megismert kézmozdulatra történő fotó készítést is. Amikor pedig mindkét kezünket a levegőbe emeljük, majd leengedjük a DJI Spark felkészül a leszállásra. A közelünkbe lebeg és kézmagasságban megáll. Ekkor helyezzük a tenyerünket a gép alá és az beleereszkedik, majd leállítja a motorokat. Igazán mókás ez a kézi irányítás!

Természetesen a DJI Spark is tudja a cég gépeitől megszokott intelligens repülési funkciókat.

Továbbá megkapta a menetirányba néző akadály kikerülő funkciót is.

A DJI-nak ismét sikerült lenyűgöznie minket. A Spark egy fantasztikus kis drón.

Megvásárolható a Modell & Hobby üzleteiben és webáruházában.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.27
Két újabb könyv jelent meg Horváth Edéről, a Rába Vagon és Gépgyár (MVG) hajdanvolt vezetőjéről,....
2025.01.27
A Toyota úttörő modellje, az 1997 óta világszerte 5 modellgeneráción át több mint 5,3 millió....
2025.01.27
Túlfutott a tilos jelzésen egy vonat hétfőn Fótnál, a vizsgálat ideje alatt egy szakaszon szünetel....
2025.01.27
Kétféle csoport alakult a CO2 kvóta vásárlás köré: az egyiket a Tesla, a másikat a Mercedes....
2025.01.27
Veszélyes vagy káros lehet ezeket a dolgokat a hidegben a kocsiban hagyni, Tóbiás és Balambér....
2025.01.27
Fény és árnyék: az ausztriai fuvarozó és szállítmányozó cégek teljesítményét nem lehet egyértelműen....
2025.01.27
Ünnepélyes keretek között aláírt együttműködési megállapodással indult hivatalosan útjára a Magyar....
2025.01.27
Története során először került fel a győri Széchenyi István Egyetem a Times Higher Education....
2025.01.27
Sébastien Ogier a saját rekordját döntötte meg azzal, hogy tizedszerre aratott győzelmet Monte-....
2025.01.27
A Budapesti Regionális Nyomozó Ügyészség indítványára a bíróság letartóztatta azt a Pest vármegyei....