Modell

DJI Mavic Air drón

2018.06.29.

A DJI nem túl régen jelentette be legújabb drónját, a Mavic Air-t. A hír hallatán és az első fényképek alapján nehéz volt eldönteni, hogy a DJI palettán milyen létjogosultsággal bír ez a modell, tudva azt, hogy tudásában alatta de hasonló méretben ott a Spark modell, míg felette részben tudásban, részben pedig méretben nagyobb Mavic Pro van. Kicsit úgy tűnt, fogyóban az ötlet DJI háza táján és belőttek még egy drónt a két modell közé. Kiderült, tévedtünk. 

Természetesen jobban megnézve a modellt és annak képességeit, azért ennél többről van szó. Ebben a cikkben egy kicsit közelebbről megismerkedhetünk a Mavic Air modellel és pár videót is bemutatunk, melyben a legfontosabb infókat adjuk át a modellről. Hiperszuper részletességgel nem tárgyaljuk a használatot, funkciókat, mivel kismillió bemutató cikk van, és aki már látott DJI terméket, könnyen eligazodhat az új modellel működésében.

A Mavic Air drón tehát a DJI újabb összecsukható, és így könnyen hordozható modellsorozatába passzol a Spark és a Mavic Pro után. (A Tello-ról most ne beszéljünk, az egy kis okos, de mégiscsak mini drón, nem egy ligában játszik ezzel a 3 termékkel)

Méreteit tekintve is a Spark és a Mavic Pro közé sikerült illeszteni, de van pár olyan tulajdonsága, amiben jobb, mint kisebbik testvére, és jobb, mint a nagyobbik, van pár, amiben viszont nem olyan jó.

A legfontosabb paramétereket egy összehasonlító táblázatba rendeztem számotokra, ami segít egyből átlátni, mi az amiben többet, és mi az amiben kevesebbet kapunk, amikor a Mavic Air mellett döntünk.

DJI Mavic Air távirányító

Kamera

Mindhárom készülékhez 3 cellás, LiPo akkumulátor biztosítja a tápellátást, intelligens fedélzeti elektronikával egybeépítve.

Kapacitásuk eltérő.

A fenti táblázatot böngészve jól látszik, hogy megjelenésük sorrendjében, elsősorban a kamera képességei javulnak drámaian. A 3 modell közül a “legöregebb” a Mavic Pro (és ugyanide tartozik a Mavic Pro platinum is) , funkciókban, teljesítményeben jobb, de kamerában gyengébb, mint a “legfiatalabb” Mavic Air.

A táblázat alapján az is látszik, hogy a relatív olcsóbb kivitelek, (Spark, vagy Air) bizonyos kompromisszumra kényszerítenek minket repülési idő, vagy a jelsugárzás, irányítás területén. (WIFI szemben az OcuSync képességei)

Ez a legtöbb modellező számára érdektelen, de az tény, hogy városias, épületekkel tűzdelt, zavaroktól hemzsegő légtérben a Spark és az Air elvérzik a Pro mellett, ellenben a fotós képességeit tekintve, az Air elég komoly!

Nekem kifejezetten tetszik néhány részletmegoldás a távirányítón (levehető kontroll karok, melyeket nem hagyunk el, mert a távba bepattinthatóak, viszont így védelmet élveznek a szállítási sérülések ellen), a gimball védő és rögzítő eleme is nagyon okos megoldás.

A hátsó szenzor nagyon sok modellező drónját fogja megmenteni a leeséstől hátrafele repülés közben…  és még számtalan egyéb jópofa ötlet.

A modell kibontásáról és az első lépésekről készítettünk néhány videót, melyet ajánlok figyelmetekbe.

https://www.youtube.com/user/ModellHobbyKft/videos 

A modellt a Modell & Hobby webshopjában lehet megvásárolni!

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.17
Egy autó, egy tulajdonos, két ittas sofőr. A rendőrök alig két óra alatt ugyanazzal a kocsival két....
2025.04.16
Amerikai balesetes autókat jó állapotúként értékesített Európában egy most felszámolt nemzetközi....
2025.04.16
Pedig 10 éves elmúlt, de láthatóan volt gazdája. ..
2025.04.16
A kormány járművenként 2,8-4 millió, cégenként akár 64 millió forint állami hozzájárulással segíti....
2025.04.16
Az amerikai Tesla elektromosautó-gyártó leállította két amerikai gyártású modell Kínában történő....
2025.04.16
A versenyváltozatok mellett az utcai kivitel továbbfejlesztésével sem tud leállni a Toyota, ezúttal....
2025.04.16
A Super Duty az alapmodell erősebb, nagyobb teherbírású variánsa lesz, amelyet nehéz munkára....
2025.04.16
A BMW Group hangmérnökei a bajor prémiummárka modelljeinek 2025 végén debütáló, következő nemzedéke....
2025.04.16
A tavaly áprilisi bevezetésétől idén március végéig több mint 2 millió napi autópálya-matricát....
2025.04.16
A mintegy 650-700 ezer hazai segédmotoros kerékpár felének sincs érvényes kötelező gépjármű-....